Allt innan jul.

Ett tag trodde jag att jag var klar med det lilla som jag har att göra innan julen. Det visar sig nu med alla listor jag gjort innan jag åker hem att jag har tusen saker kvar att dona med.

Jag har köpt julklappar till de flesta. Tyvärr får vissa ytters tråkiga presenter, i år är det ju lite snål i kassan, medan andra kanske får lite mer eftertänksamma klappar. Jag tänkte köpa nåt till Åssi som han kan få tugga på o nåt till Ozzy så han kan lukta gott. Jag har köpt en liten klapp till bästa kompisen, men jag tror jag måste utöka den lite, om jag kan hitta det jag vill ha till. Sen Tuva ska väl oxå ha en julklapp, men jag får kolla hemma efter det.

Julkort kommer fram a´la England i år. Här skickar man inte korten utan man åker runt o slänger in dom själva i postlådan. Det är kanske smart, men jag vet inte. Jag tycker om att få julkort på "riktigt". Dom måste iaf skrivas, så det ska jag klämma in nånstans oxå.

Knäck ska jag försöka göra på torsdag, då är Osmin hemma, så han kan hjälpa mig ifall jag får panik. Till det ska jag köpa julsnören så jag kan göra mina plastpåsar lite julig. :O) Liz o familjen ska få lite o lite Stuart o frun.

Den första december var Osmin lite ledig över dagen, så vi gick o handla lite nödvändigt på marknadsgatan  jag fann en chokladkaldener till extrapris, så en sån har jag nu. Det skadar ju inte att få en karamell om dagen. Här har dom inte snåla små bitar utan riktiga i godispapper  allt. Sen har dom en kalender på startsidan oxå, www.blogg.se, som är lite kul att kolla in. I de flesta luckor måste man skriva typ minst 30 ord för att vinna o sånt kan inte jag.

Tio dagar kvar nu! Jag sitter o lyssnar på en massa urdålig julmusik på datorn. Jag har tittat på flera typiska "nedräkning av bästa jullåtarna" på olika musik kanaler o dom har knappt nån julsång alls. Bara för att det råkar snöa i videon räknas det väl inte som en julsång? Ni kan inte förstå hur mycket jag har svurit åt dessa kanaler som utlovar julsånger o ger en massa skit! Jag saknar mina julalbum hemma! De flesta jullåtar tycker jag ändå är på englelska, så varför spelar inte England dom?? Ologiska England!

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0