Förmiddagen.

Osmin kom upp till sovrummet strax efter åtta i morse. Han sa, "Vet du hur många grader det är ute?" Jag antog att det var kallt, så jag sa "Jag vill inte veta." För om det är kallt ute är det kallt inne o det är inge kul att stiga upp ur sängen när det är kallt. 0.3 ute, men varma 8 inne. Osmin la sin i sängen o jag vände mig om, men Osmin slutade inte prata för det. :O) Så jag fick ta o vända på mig igen o vi prata i kanske i en halv timme innan han kom på att han skulle ta o sova. Jag somnade oxå om för det är inge idé att kliva upp i kylan. När jag väl vaknade låg jag kvar i sängen en bra stund o filosoferade ett tag o önskade att det skulle bli varmt inne.

Väl uppe ur sängen fick jag klä på mig allt jag hittade, KALLT! Spang ner till köket o började diska, det är det enda som håller mig varm. Varmvatten på händerna åsså rör mig lite på sig. Tragiskt! Frukost på det, varm o´boy o rostat. Det hjälpte så länge jag drack, men nu är jag kall igen..

Jag har äntligen satt upp glitter i mina fönster, typ olika i varje, men det är allt jag har. Jag har kollat på Woolwoths om dom fått inte stjärnor, men icke. Dom har nästan slutsålt på allt så dom tar nog inte in nå mer. Ska ta mig en titt utifrån sen, ta nåt kort kanske.

Himlen är helt klarblå idag, inte ett moln. Det var lika igår. Solen är upp o värmer lite oxå, men tyvärr är nya byggnaden ivägen för att det mesta av solljuset ska värma oss. Jag hörde även småfåglar när jag satte upp glittret. Såna typiska man hör på våren/försommaren. Kändes lite galet. Fast England är ju lite baklänges.

Osmin fick ett julkort av en jobbarkompis i natt. Glad blev jag! Det är ju nästan det enda juliga jag har. Det är så fint i min julkortshylla så!

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0