Hela veckan.

Osmin är på jobbet. Han ska jobba tre nätter innan jag åker hem. Fyra dagar kvar nu! Jag försöker komma ihåg vad vi har haft för oss nu när Osmin varit ledig. Planen vi hade för de fyra dagarna blev inte alls som vi planerat.

Osmin kom hem vid nio i tisdags, så blev det sen middag med kina mat. Hemkörning såklart! Onsdagen var lat. Vi gick precis ut när det enda svarta molnet var över oss o vi blev dyng blöta. Vi gick till BG o låste upp min mobil, så nu kan jag använda den i Sverige oxå. Sen gick på KFC o åt lite. Jag tog kyckling bitar o Osmin en kycklingburgare, mumsigt. Efter det gick vi o handla mat. Blev nästan ingenting, men det kostade ändå.. Så typiskt.
    När vi kom tillbaka hem var det lilla Osmin som somnade så fint i sängen tills det var sängdax, då vaknade han. Jag köpte kryddnejlikor o dekorerade några apelsiner. De lukar så gott!

Fredagen var det spring till doktorer. Osmin skulle bli tittad på med ultraljud o när hon var klar ville hon ha en annan persons åsikt, så vi fick åka till ett annat sjukhus o göra hela alltihop igen. Emellan där så hittade vi en Weterspoon så vi passa på att äta lite. Till middag blev det kina mat, igen. Jag fick även ett mail av mamma o ett sms av pappa på min namnsdag. Jag sa det till Osmin att så blir det nog o fick bevis på det när vi kommer hem.

På lördagen gick jag på marknan, hoppades att jag skulle hitta present lådor, så jag kunde ge bort knäcken, som ska göras, i dom. Tyvärr verkar ingen sälja dom. Jag kollade även på parfymer. Jag frågade efter en god herr parfym. Han visade mig två, en luktade typiskt "pappa" o den andra var mer fresh, Polo Explorer. £27, känns ont i plånboken. Jag köpte den inte, jag tänkte försöka hitta på nåt annat än parfym, men det är ju det han vill ha. Ett paket till en annan hittade jag iaf. Sen fick jag ta o tvätta lite så det hinner torka innan jag åker, så värmen är på nu.

På söndagen var jag med Liz. Jag måsta kolla lite till på stan innan jag åker, så hon följde med. Vi åkte först till Harrods för att ta oss en årlig titt. Mycket folk så klart, helst i The food halls. Vi hamnade i djur avdelningen o där fanns fem svarta toy pudlar till salu. Åh, man ville bara hålla om dom. Mysiga värre! £1700 kosta dom, vilket är 23800 kronor!! För en jäkla hund! Jag kollade även om det fanns nåt till Åssi där, men icke. Skulle vilja hitta en julstrumpa full med tugg ben o leksaker, jag har sett en nånstans, vet bara inte vart.
   Efter Harrods blev det en bussresa närmare Oxford St o vi smet in på Weterspoon för lite sen lunch o sen en snabbis in på Primark, så klart. Sen ringde Osmin om att han skulle sluta lite tidigare,så då kändes det lite stressigt för jag hade ju inte köpt hans julklapp än. Vi sa att vi skulle gå till Debenhams, men på vägen dit ville jag ta mig en titt inne på New Look o hitta ytterligare en superperfekt julklapp. Hittade en snygg tröja oxå, men storleken fanns så klart inte. Just ja, jag fick £30 av Liz i en tidig julklapp, så det ska sparas till januari rean. Väl inne på Debenhams hittade jag en present förpakning med Polo parfymen plus dusch gel för £33. Parfymen var större än den jag tittat på o bara den skulle ha kostat £35, så det kändes lite bra i plånboken igen. När Osmin kom o mötte oss efter jobbet åkte Liz hem efter en stund o vi gick på Pizza Hut o åt. Inga många måltider den här veckan som har lagats hemma kan jag ju säga.

Idag gjorde vi ingenting o sen fixade vi till mitt CV till det yttersta perfektaste. Gjorde även ett med referens. Ljög lite på det, eftersom jag fick ta o ljuga lite på CV-et. Jag hoppas mamma är bra på engelska om dom skulle ringa. Haha! Sen letade vi adresser till dit jag ska sicka dom. Femton adresser blev det, så det är bara o hålla tummarna att nån vill ha mig.

Just nu väntar jag på att tvätten ska torka lite till så jag kan dra igång en sista maskin. Jag ser även på tv om alla rika kändisars lyxhem. The master suit -sov rum med badrum, kontor, vardagsrum o så klart walk-in garderob är till två personer på en våningen, så man inte behöver gå så långt. Blir ju bara avis o drömmer desto mer. Där skulle man var mäklare!

Love, Angela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0