30 dagar kvar!

Idag är det den 14 november, det betyder att det är småa 30 dagar kvar tills jag har väskan packad o sitter på planet på väg hem. Då blir det mer väntan. Den värsta väntan, då man sitter o väntar på att man får kliva på planet o att det sen ska åka. Sen blir det nog lite spring till tåget o man önskar man hade tid att sitta still lite. Man är aldrig nöjd.

Jag längtar så innerligt tills jag får göra lite jul fint här. Blir inte mycket, men det blir nog fint. Funderar på att göra knäck oxå, så jag måste nog ta mig en titt efter ingridienserna på svenska kyrkans julmarknad den 25 november. Där har dom en lite hörna med svensk mat o på en gata en bit där ifrån finns ytterligare en liten svenskaffär. Det blir nog dyra knäck. Sen blir det nog lite apelsiner oxå med sån krydda i. Kan bara inte komma på vad de heter. Ibland tappar jag helt bort svenska språket.

Jag ringde pappa på måndag kvällen o prata lite. Han sa att han var ledig den 14 då jag kommer till stationen, så han skulle hämta upp mig då o skjutsa hem mig. Lisa skulle nog oxå följa med trodde han. Det tycker jag låter bra, då har jag träffat honom iaf, så jag slappna av lite med att ränna runt så mycket. Måste skriva ett litet brev till honom med tider o så, så blir det enklare o förhoppningsvis utan missförstånd.

Ett CV har jag börjat lite på. Väldigt lite. Jag har letat på internet om hur man ska skriva det, både svenska o engelska CV:n. Det gör mig bara mer förvirrad. Bör väl egentligen bara kolla på engelska mallar så jag slipper undra. Sen blir det ju ändå svårigheter för i ett CV ska det ju vara en massa fina ord om hur man berhärskar saker o ting. Ska nog bli bra innan jag är klar.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0