Dagen med Liz.

Imorse när Osmin kom hem var det dax för mig att vakna upp o göra min i ordning. Åh, så kallt, ville aldrig lämna sängen. Längtar tills vi flyttar så man iaf kan ta av sig täcket o bara ha t-shirt, flis jacka o mjukis byxor, strumpor o sockar på sig utan att frysa. Soon!
   Jag hade tänkt vara hos Liz klockan elva, men jag var ändå vaken o klar så jag ringde o fråga om jag kunde komma en timme tidigare. Det var nästan ingen trafik, så det gick superfort att komma fram. Det har väl aldrig hänt. När jag kom fram gick vi upp till det lilla föråd hennes granne har. Tänk, hemma har alla minst ett föråd iaf, på vinden o/eller i källaren i hyres lägenheter. Här finns inget sånt lyx. Där iaf tog hon fram sina jul grejer. 
   Antingen har hon väldigt lite, eller så har min mamma jäkla mycket! Liz hade en gran, en liten låda med kulor, fyra ljusslingor med små färgade ljus, o några andra små prylar. Jag fick en kasse med glitter o några julgranskulor. Jag fick även tre underbart vackra plast blommor, fast juliga. Kan inte förklara, men dom är jättefina.
   Hon skulle inte fixa med julen än, då hon bara gör jul i vardagsrummet, men hon sa att hon skulle ta ner det tolv dagar efter jul, typ sjätte januari. Skit tråkigt! Så gör man i england. Det är säkert lag på det här, man vet aldrig. Alla är så fjolliga här med sånt. Lagar är till för att brytas, så jag gör allt på svenska här, det är mer logiskt.

Tre veckor kvar idag! Så snart är jag hemma en stund! Ville bara tillägga det.

Sen gick vi ut, Liz skulle betala hyran. Sen gick vi på Woolwoths o titta runt. Mina stjärnor som jag vill ha var slutsåld även där. Jag kommer aldrig få mina åtta stjärnor. Tittade oxå efter en julklapp till en fyra-åring. Som om jag vet vad dom vill ha o vad dom redan har. Stora problem. Billigt ska det vara oxå.
   Vi tog en snabb sväng in på Primark, o åt lite på McDonalds. Sen åkte jag hemmåt.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det för julstjärnor du har köpt, är det med lampor i eller ??

2007-11-27 @ 14:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0