Förra helgen.

Det är dax att skriva om förra helgen. Det är väl ändå på tiden. Frågan är om man kommer ihåg nåt.

Söndagen var Osmins första lediga dag. Han kom hem o sov i två timmar, sen åkte vi iväg till Svenska kyrkan. Det tog många bussturer fram o tillbaka innan vi hittade fram. Väl där viftades en stor svensk flagga o det var blandat med svenskt o engelskt prat. Osmin kunde inte sluta tjata om korv med bröd, men han fick lugna sig så jag iaf fick gå ett varv runt julmarknaden. Det var väldigt utplockat. Lite godis fanns det, men inte en enda chokladbit, vilket jag kan förstå.
Sen fick Osmin sin vilja igenom o vi köpte två korvar var, £2 styck, vilket är svindyra 30 spänn för en sabla, men ack så god korv med bröd. Sen tog vi ett varv till runt stånden. Tittade lite på ljusstakar o ljus o annat juligt. Dyrt så klart! Vi köpte tre lotter för att se om vi hade lika tur i spel som förra året, men icke. Förra året vann vi en flaska vodka, det var jättekul! Vi tittade lite i deras affärshörna. Fanns inget speciellt spännande, mer än knäckformar, som jag bara måsta ha. Jag köpte oxå pepparkakor.  Vi tog en sväng upp på cafet på övervåningen, men allt var såklart jättedyrt o chokladbollarna vad slutsålda, så vi sattade oss ner o vila bena en sväng. Sen blev det mer tjat om korv från Osmin, så vi köpte en till var. GOTT! Han fick mig att lova att köpa med mig massor av korv när jag åker hem. Efter det gick vi till Totally Swedish, en liten svensk affär. Där köpte jag äppelmos o sirap.
   Sen tog vi bussen till Oxford St, Osmin drog mig till alla spel affärer för han vill så gärna ha ett monpolspel till sin dator så han har nåt att göra på nätterna. Spelet fanns ingenstans o många affärer sa att om dom haft det skulle det vara väldigt billigt. Andra affärer sa att dom inte ens tog in det spelet längre. Antar att jag tillsammans med en riktig gamlig. Haha! Sen gick vi på PizzaHut o åt förätt, pizza o efterrätt.

På måndagen fick vi kliva up tidigt igen för Osmin skulle till doktorn o hämta ut sin medicin. Själv skrev jag äntligen in mig där. Jag fick en kopp o en plast påse, som jag skulle lämna in nästa gång. Där träffade vi även Liz o George som tar blodtryck en gång i månaden. Efter det gick vi handlade där jag brukar gå på markaden med Liz, sen åkte vi hem. Sen på tisdagen sov Osmin rätt mycket, efter knappt ha sovit nått på två dagar.

Ok, , nästan en vecka sent, har jag skrivit om helgen. Osmin kommer hem om två timmar, så det blir lite mer väntan för mig.

Love, Angela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0