Godmorgon!

Osmin sover än o jag är dunder hungrig o villa äta allt i huset. Sitter o drömmer om vår nästa lägenhet o hur det skulle kännas att äta frukost där o sen ta en dusch. I värmen! Fint är det oxå, med ventilation. Åh, dagdrömmer hela tiden!!

Osmin ska jobba natt i natt, så han får sova hur mycket han vill, men om han kliver upp i skaplig tid ska vi nog ta en lite sväng ner på marknan. Sen kan han ju få sova igen, medan maten lagas o tvätten tvättas.

Det känns skapligt varmt inne idag, jag fryser inte allt för mycket nu i min t-shirt. Jag undrar om det är "lugnet före stormen"?

Jag drömde om Vitas imorse. Det var mammas först hund. En riktig cirkushund! Oj, vad jag grina i min dröm, han var så liten o klen. Sen var vi nånstans där dom behövde den hund o Vitas var uppe o sprang med en annan pudel. Oj, vad det gick, upp i taket o på stegar. När det var slut på all musik var Vitas fortfarande högst upp på nånting o han viste inte hur han skulle komma ner. Jag grinade ännu mer vi det här laget för nu var han ju frisk, men sen sjuk igen. Åh, vilken jobbig dröm! Sen blev det nog lite konstigare. Mamma var tydligen stjärnan i teatern vi nyss sett o jag letade henne, men hon var så känd att hon fanns ingenstans. Då kom jag in på en fabrik, där träffade jag på Sverker. Han var vår granne när jag var liten. Han skulle hjälpa mig hitta min mamma. Han var gift med en ung blond tjej, Anna-Karin, inte Maj-Britt, som han är på riktigt. Drömmar är konstiga. Synd att jag inte har nåt kort på Viten.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken hemsk dröm......
Jag är här på jobbet....nån stjärna vart jag då aldrig.
Mamma

2007-11-22 @ 13:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0