Helgen.

Nu var det längesen jag skrev igen. Börjar jag tröttna på min söta blogg redan? Jag har tänkt att jag måste skriva nu i flera dagar. Så nu ser jag på Bridget Jones 2 o skriver lite. Skulle ju kunna korta ner lite vad som har hänt på senaste dagar, men jag har lite svårt för det ibland.


I fredags var jag fortfarande förkyld, nästan döende med huvudvärk o låg i sängen större delen av dagen. Jag kravlade upp nån timme innan Osmin kom hem o började laga mat, bakad potatis. Det var ju inte så ansträngande då potatisarna låg i ungen en timme tills Osmin kom hem. Gott var det förstås. Jag bad honom köpa hem lite välbehövd glass, för det ska vara bra för halsen.


Lördagen jobbade Osmin under dagen, men slutade tidigt, så sen när han kom hem fick han hoppa direkt in i duschen o göra sig redo. Vi var bjudna till Anthonys överraskningsfest. Det är nån gammal kompis till Osmin. Vi gick dit, vilket tog en timme, mest för att jag inte ville gå allt för fort med min förkylning. Vi kunde inte ta bussen för det var folk precis överallt, vägar var avstängda o bilar i kilometer långa köer. Jag tror för att det var Guy Falks night, det är lite som sista april med kasa o fyrverkerier. Det var egentligen den femte november, men tydligen firar dom det på närmaste helg. Hel galet, som att flytta på födelsedagar eller Julafton! Festen var iaf på en pub. Jag kände inte många, tre fyra stycken. Dom flesta hade tydligen flickvän, men bara en tog med sig en. Lite tråkigt, men det gick så bra än då. Anthony fick en bra present tyckte han, en strippa. Det var ju mest grabbar där, så alla tjoa o stoja o fram med kameror o mobiler för att ta kort. Jag hade väl aldrig i mitt liv trott att hon skulle ta av sig hela alltihop. Anthony var ju glad iaf. Kvällen var väldigt lyckad tills nå grabbar fick för sig att slåss inne i puben, så alla skulle ju kolla o få loss dom från varann. Dom åkte ut iaf, o då fick några tjejer för sig att det var orättvist eller nåt, så då börja som slåss också. Då gick vi. Vi möte tre polisbilar, så det var nog bra att vi gick.


På söndagen sov jag först i en evighet o sen fick jag städa undan efter oss. Kläder överallt efter jag provade halva garderoben innan vi gick. Tragiskt!

   Senare då Osmin jobbade natt ringde jag hem till mamma o Kattis. Det var ju ett tag sen jag hörde av mig, är super dålig på att ringa. Sen var det Ghost på tvn. Urbra klassiker. Då saknade jag Osmin så enormt, tankarna gick o jag ville inte att han skulle dö. Jag tar filmer så allvarligt. Åh, så jobbigt, men han levde iaf då jag ringde honom.


Under måndagen fick man nyheter minsann. Ungdomarna där hemma springer runt o håller hemlisar, så då blev det fler samtal till mamma o sen till mormor.


Idag var jag bara ut o handla lite smått. Shampoo o balsam, två för en, precis min prisklass. Sen hittade jag leave-in balsam, köp en få en gratis. Dom har mycket sånt i det här landet. I like it! Jag köpte även två kilo popcorn för 21 kronor. Åh, så lycklig man kan bli! Osmin är inne på sin sista natt nu o sen är han äntligen ledig sina tre efterlängtade dagar.


Nu är det en timme kvar av filmen, så jag ska nog sluta här o möjligtvis göra lite popcorn.


Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0