Irriterande!

Igår när vi var på marknan o kollade lite gick vi även förbi bageriet jag ansökt till två gånger. Jag har haft praktik en gång på Märtas Bageri hemma. Det var rätt kul, det skulle inte alls vara fel att få ett jobb på ett bageri. Jag skulle säkert äta massor. Tyvärr.
   Jag har som sagt ansökt dit två gånger då dom haft en ansökan om folk. Fråga om en ansökan inne i butiken står det på en lapp i fönstret. En gång skickde jag ansökan till den adress som står på ansökan. Den andra gången vi såg deras förfrågan om folk blev Osmin lite irriterad o fråga vad man skulle göra för att få ett jobb. Lämna in ansökan hit till butiken. Ok...? Så det gjorde vi då den andra gången.
   NU igen är det en förfrågan om folk. Frågan är om det är samma, eller är det folk som slutar hela tiden o dom behöver fler? Varför duger inte jag
   Ansökan är en ytterst liten lapp, en fjärde dels A4. På den ska man fylla i namn, adress, tele nr o erfarenhet. Det är inte mycket plast att skriva på så jag ljög lite kort att jag jobbat i en affär. Bageriet söker nämligen kassörska, inte en bagare. Man tycker att dom borde spara dom andra ansökningarna till andra tillfällen utifall folk slutar, så slipper dom söka o kan bara ringa nån av dom andra.
   Jag tog iaf en ny ansökan, men jag vill verkligen inte fylla i den o lämna in den. Dom är väl less på mig vid det här laget.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0