Julgran.

Jag försöker skriva lite oftare nu igen, än vad jag gjort på ett tag. Det blev väl lite tråkigt där ett tag. Eller så var det att det hände saker hela tiden så det finns så lite tid till att skiva på.

Imorgon ska jag till Liz. Hon ska ta fram julgranen då. Känns som hon tar fram den lite väl tidigt, men jag har en känsla att hon kommer ta bort den senaste den 27 december. Så vi ska riva fram alla hennes julsaker o jag ska få lite oxå. Woho! Jag kommer inte ha nån gran, så kulor o sånt vill jag inte ha. Jag vill gärna ha lite glitter o andra mysiga saker. Jag köpte fem stjärnor att ha i fönstrena, men jag vill ha tre till så jag kan ha två i varje fönser på ena sidan av huset. Tyvärr så har dom inte fått in nå fler sen jag köpte dom sista. Panik!

Osmin är på jobbet nu o ska jobba i tre nätter. Sen på söndag då han kommer hem bär det av till Svenska kyrkan. Känns som att allt gick så fort. Jag har väntat länge på att jag ska få åka hem o imorgon är det 21 dagar kvar. Tre ynka veckor, det kommer gå så fort så jag kommer önska jag hade mer tid. Är man nånsin nöjd?

Idag var det varmt inne igen. Tretton grader var det mesta dels. Sen gjorde vi lite varma mackor, då blev det 21 grader, mest för att vi hade termometern alldels precis. Varm o skönt! Haha! 
 
Vi köpte hotwater bottles idag, fyra stycken. Man kokar vatten o häller det i plast flaskan o sen myser man med den i sängen så man blir varm. Dom kostade bra £1 styck, man kan köpa betydligt dyrare o dom är oftast med fodral. Snål som jag är tycker jag att det kan man göra själv, eller bara lägga en handduk runt om.
   Sen köpte vi värsta jätteräkorna. Frysta o skalade. Jag hoppas dom är dunder goda! Osmin får ansvaret att göra det bästa med dom. Dom kostade £5, det är 70 kronor, så det var väl kanske inte allt för dyrt. Vi köpte oxå en tidning, Loot. Den är som blocket fast i tidningsformat. Loot finns på internet oxå, men är inte alls lika bra. I den fanns iaf de gulligaste hundarna i england. Ville ha allehop. Det var inte hundar vi ute efter, utan längeheter. Tittade lite nyfiket bara vad som fanns. Det fanns inte så mycket att välja på dit vi vill flytta. Tittade lite ändå på priser o ganska många har hyra med inräknat vatten, el, gas o skatt.
   Nu gäller det att spara alla pennys vi kan hitta tills januari. Osmin är mycket optimistisk om att han kommer att ha tillräckligt med pengar. Vi får ju tillbaka vår deposit som vi gav på den här längenheten oxå, så det hjälper. Sen har jag ju några kronor på mitt konto oxå om det skulle bli lite fusk med sparandet för Osmin.

Till Mamma -Det gick jättebra att sälja mina foner! Inga problem alls!


Love, Angela

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att det gick att sälja, sen får du väl restrerande 20 % verkade det som, och sen de av oss oxå, kanske mormor kan lite oxå, så att ni klarar av att flytta / mamma

2007-11-23 @ 08:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0