Lite av allt o inget.

Lite snabbt o vad som hänt.

I fredags skulle vi handlat mat, men efter en frukost hemma för engångs skull somnade vi båda. Jag vankade igen vid 13, men Osmin sov vidare till sent på kvällen. Då var vi lata o beställde vi kina mat.

Lördagen var mer spännande! Anna var i London på sin resa med jobbet som dom vunnit! Dom fick värsta lyx helgen, men afternoon tea o Harrods o grejer. Ohlala! Osmin o jag mötte upp henne på Oxfors St, då en av hennes arbetskamrter tappat bort pass, visa kort o allt! Dom andra fick ta o gå på svenska ambassaden efter mycket om o men med massor av telefon samtal. Anna fick stanna med oss o ta en fika. Vi satte oss ute på ett Café o drack te o åt lite kakor. Anna var helt lyriks över att vi kunde sitta ute o njuta av te i November. Det är rätt härligt, inget jag tänker på, så det är bra att Anna kan slå in det i skallen på en.
   Efter det gick Osmin o jag på Primark för att hitta mig en vinterjacka. En grå blev det. Nu skulle man ha en digitalkamera, så man kan visa alla er där hemma. Ni får såklart er den när jag kommer hem. Det är nog inte så varm i snöoväder. Jag har andra jackor för det hemma ändå så. Det blev några små julklappar oxå. Några fårlite mer eftertänksamma klappar o andra inte. Det beror mest på vår lilla budjet. Lite blir det iaf. Frågan är om jag får med mig allt hem.

På söndagen var vi ute på igen. Först tog Osmin mig till blomster marknanden. Bara blommar. Ute o inne blommor o fina man bara har i vas. Hur mycket som helst. Man ville ha allt! Jag köpte en kruka med tre hyasiner i. Frågan är om dom klarar sig i mitt kalla hem. Det står på den lilla lappen man får med att dom ska blomma till jul o dom är inne, men om dom är ute kommer dom blomma varje vår. Vette sjutton vad som ska hända med mina.
   Efter det gick vi till Brick Lane, det är lite som loppis o morderna affärer. Väldigt blandat. Titta runt där lite innan det var dax att traska mot Tesco. Osmin  passa på att klippa av sig lite hår innan oxå.  Sen var det snabbt hem o packa upp medan Osmin måsta duscha av sig allt hår. Sen hoppa vi på nästa buss till Island för att köpa lite kött o kyckling innan vi gick till Osmin föräldrar för att äta lite middag. Typiskt söndasg middag med potatis o kyckling. Sen bliv det vofflor o Hagen Das glass. Mmmm!
    På vägen hem var det snöblandat regn, gladast i stan blev jag. Regnet höll i sig så vid två på natten läckte det in från taket. Precis över vår säng. Irriterande! Osmin fick knappt sova alls den natten, han som skulle jobba. Stackaren! Efter den natten blev det klart för oss att vi MÅSTE flytta så snart vi bara kan.

Nä, nu ska jag försöka vara lite med Osmin. Vet inte varför jag inte skrivit tidigare idag när jag var ensam. Oh well. Skriver mer imorgon, lovar!

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0