Mycket eller lite tid kvar?

Idag är det 23 dagar kvar till jag ska åka hem. På fredag är det tre veckor kvar. Känns som en evighet, för jag vill packa nu o se om jag kommer kunna få med mig nå kläder alls när alla julklappar ska med. Samtidigt måste jag få klart mitt CV o skriva ut det o fixa så det bara är att posta dem för Osmin. Några fler julklappar ska det oxå hinna bli, samtidigt vill jag kunna sitta ner med min lilla "vän", som mormor kallar honom. Tiden räcker inte till.

Osmin beställde ju en mobil som skulle komma med leverans nästa dag, den har fortfarande inte kommit fram. Efter tre dagar avbokad Osmin den, men det gick tydligen inte o det bara blev värre o värre. Han har nu bestämt att han inte ska ha abonumang efter det han har nu går ut i januari. Allt för att kunna spara några pund till vår nästa lägenhet. Jag själv har lagt IKEA åt sidan. Det var meningen att Osmin skulle ge mig lite pengar så jag kunde handla lite i Sundsvall, men jag gör det hellre efter vi flyttat. Vi vet inte vad vi kommer att "få" med nästa lägenhet. Den vi har nu kom med soffor o säng, byråer, bestik, glas o tallrikar. Kastruller var oxå här, allt var nytt förutom sofforna o byråerna. Så det kan ju hända att vi måste köpa bestik o kastruller till nästa ställe.
   Jag kan inte sluta dag/natt drömma om vårt nästa hem. Allt ska provas o kollas av tusen ggr om. Det kommer att bli en superfin lägenhet! Så det så! 

När vi var till svärföräldrarna i söndags fick jag med mig några tidningar o i en av dom var det lite reklam. En var om en julmarknad som är i Hyde Park. Vi ska försöka ta oss dit runt 4-6 decmber o titta lite av vad dom har att bjuda på. Osmin är nog inte så sugen på det, men han har inget val. Haha!
   På söndag är det äntligen dax för Svenska kyrkans julmarknad. Då ska jag köpa sirap o förhoppningsvis knäckformar. Några korv med bröd blir det nog garanterat! Även en lussebulle kanske slinker ner, fast förra året var dom nåt så otroligt torra.

Idag är det lite varmare både ute o inne. 12 grader ute i skuggan. Det är sol o allt, så nyss när jag kollade var det 14 grader inne. Jag passade på att öppna upp gardnerna för att släppa in lite sol o ljus. Har inte gjort på många veckor nu. Dom blir säkert oöppnade imorgon igen.

Jag fick ett sms av pappa i fredag, då han skickade ett refilkorts nummer som gav mig 250 kronor på mobilen! Tack Pappa! Jag smsa honom tack o så, men vet inte om han fick det, för han svarade inte. Jag hoppas han fick det iaf.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0