Tänk efter nästa gång!

När vi ska leta efter ett nytt hem, då ska vi inte alls vara så glada över att få fyra väggar o ett tak. Vår lägenhet är ljus o stor med många fönster, precis som en dröm var det när vi såg den första gången. Nykära o galna o framför allt blina var vi i April då vi hittade vårt första hem tillsammans. Nu blir det en sex månaders mardröm innan vi kommer härifrån.

När vi letar ett nytt ställe att bo på ska vi tänka på sånt som mindre nykära leter efter i ett hem. Jag önskar mig värme dygnet runt, en duschkub, gärna en fläkt skulle vara frächt. En liten balkong skulle vara mysigt, men man kan ju inte få allt. Varmvatten o tvättmaskin ska det vara. Parket o kakel skulle oxå vara en dröm. Vi kommer definitivt kolla på allt o vara kritiska som få nästa gång. Bäst skulle det vara om vi kunde få råd med en ny mordern lägenhet, två rum o kök, eller en ett-sovrum´s lägenhet som man säger här, men kan gissa att hyrorna på dom är lite värre än vad vi har nu.

Detta blir efter jag fått ett jobb, efter jag har skrivit mitt CV, som skickas iväg medan jag är på varmare bredgrader i Svergie. Jag längtar tills jag kommer hem. Julmat o mys o lite pussar av hunden kanske. Jag tycker Åssi kan sova med mig när jag är hemma. (Åssi som Ozzy, eller hur?) Jag tror inte att han behöver mamma varje natt. Fast om han ska upp kl fem på mornarna så kan han få smyga iväg till morsan o väcka henne ist.

Nu ska jag sluta surra strunt för en stund. Ska laga lite mat efter att Osmin vaknar om ungefär 45 minuter. Efter det lär man bli ensam igen.

Love, Angela

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Lilla darling!!!
D e inte bar för dig o vara så mkt ensam!!!
Tur att du kommer hem snart då kommer du inte o vara det för en sek!!!
Vi ska ha sååå skoj!!!
Pussen:)

2007-11-20 @ 17:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0