Väntar på leverans.

Idag fick jag gå upp extra tidigt med alarm o allt. Det var ett tag sen. Osmin beställde en ny telefon igår, som skulle komma idag mellan nio o halv sex. Det är tråkigt att måste gå upp tidigt o vänta på ingenting. Stuart kom o knacka på dörren kl halv tio så ja hoppades ju att det skulle vara leveransen så jag kunde göra nå annat idag. Stuart sa att han köpt en ny varmvattenberedare till oss. Den andra har droppat vatten av nån anledning. Jag tror nog att han fixade den igår när han var här o skruvade åt lite grejer.
 
Osmin kom hem strax före sju i morse, för han fick gå tidigare, så det öppnade jag dörren åt honom. Just nu sover han som en lite baby.

Så det är bara till o vänta tills mobilen kommer. Han beställde en Nokia 6300, vit. (http://www.nokia.se/phones/6300/ ) Igår väntade vi oxå, mellan sju o ett, på att Argos skulle komma o hämta elementet vi inte vill ha. Men icke sa Nicke, det kom ingen. Så less man blir.

Igår började Osmin sin första natt, så han var vaken på förmiddagen. Vi fick hålla oss varma med vantar, byxor, fliströjor o täcke. Det var endast nio grader inne, men mot kvällen kändes det varmare av nån anledning. Mormor ringde o prata lite. Hon beklagade sig lite över "folk", men är glad att jag snart är hemma igen. Sen blev det dax att laga lite mat. Osmin stod för potatisen för han skulle göra den på nåt speciellt vis, gott blev det iaf. Själv gjorde jag morotsstavar o skar rödlök i stora bitar o slänge på en massa vitlöks klyftor med skal på, o sen in i ugnen. Till det blev det kyckling kiev, panerade kyckling fileer med vitlökssmör i. Köpt färdiga på Tesco, så klart. Skulle enkelt kunnat ätit en potion till för det var så gott. Det gick tom bra utan bea sås.

Nu ska jag nog ta o se om det finns nåt litet o äta innan jag sätter igång tvätten medan jag diskar. Förhoppningsvis kommer jag att höra om nån knackar iaf.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0