Veckan som gått.

Jag kommer inte ihåg vad som har hänt sen jag senast skrev, men lite ska jag väl kunna komma ihåg medan jag skriver.

Onsdag o torsdag var Osmin ledig, så på onsdagen var vi o veckohandla som vanligt efter att han jobbat natt. När vagnen var full med all möjligt frågade Osmin om vi var klara, då förklarade jag att det var ingen mat i vagnen, bara nödvändiga saker. Det är ju maten som är svårast. Sen när vi var hemma igen sov Osmin. Torsdag tog vi oss en lite titt på marknaden. Vi hade tänkt gå till parken efter det med vädret ändrades snabbt till regn medan vi var halvvägs genom marknadsgatan. Vi köpte en ny sophink,en  hög i silver. Extra billig för det var nån bula eller nåt på den. Inget att vara orolig över. Sen smet vi in på Weterspoon. Jag tänkte bara ta en te, för att slippa kylan ute, men Osmin han bli hungrig så han beställde en hel tallrik som man ska dela full med revbenspjäll, kyckling, lökringar o strips. Så det var bara att äta.

Fredagen var det dax för Osmin att gå till sjukhuset för att få svar på varför han har haft så ont i sidan. Han skulle få tabletter o en tid på ett annat sjukhus som skulle kolla mer.. Det var inget farligt iaf, så det är ju bra. Sen åkte vi till West End, eller stan som jag kallar det. Då var det dax att äta så vi åkte upp till Primark o gick en bit för att gå till Weterspoon för att äta gott o billigt. Sen var det dax att plocka på sig all man såg på Primark. Osmin hittade en jättefin vinter jacka, mest kanske för finare tillfällen. Vi hittade några julklappar oxå. Jag köpte ett par supermysiga mysbyxor, ett par fin byxor o en hallonfärgad dragkedjs tröja.

På lördagen var det dax för Osmin att gå till jobbet igen. Han fick sluta tidigt iaf, så han var hemma till Liverpool spelade. Dom vann 2-0. Sen var det X-factor. Det är lika jobbigt varje vecka när det är nån som åker ut. Under dagen gick jag till marknan för att köpa lite kort, så jag har utifall det kommer tillfällen då jag behöver dom, som när det var farsdag, men jag skickade inget iaf. Jag köpte guld stjärnor till mina fönster oxå, jättefina, så det kommer bli juligt o fint i mina fönster snart. Det är ju bara 19-21 dagar kvar tills allt ska upp. Sen gick jag till Stuart o blev kvar där i fyra timmar. Jag försökte komma därifrån, men det gick inte. Jag fick honom att fixa vår anten iaf, så nu funkar vår tv hela tiden, även när tågen åker förbi!

Igår städade jag lite. Damsög, tvättade o plocka undan allt. Jag lagade chili con carne o det var kanon gott. Jag ringde även syrran o kolla om hon vart till pappa o firat honom, det hade hon. Sen ringde jag Anna, för att kolla om hon vistte nå mer om när hon kommer, men hon svarade inte. Då ringde jag Bengt för att se om hon var där o fira honom, men icke. Så jag ska ringa henne idag förhoppningsvis.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0