5.18

Imorse, 5.18 vaknade jag av ett sabla oväsen. Jag kunde bara inte klura ut vad det var. Åh, så sur jag blev. Det lät precis som vattenspridaren på fotbollsplanen hemma. Jag ville verkligen inte titta ut, men tänkte att om det är så dom släcker bräder här kanske det är dax att röra på pokarna. Jag kravlade ur sängen o tittade ut genom fönstret. Ett tåg på rälsen, bara några meter från vårt hus, stod stilla o puttrade.

Jag fick leta fram öronproppar o hoppa tillbaka ner i sängen så jag fick sova i fred. Kl 8 igen var det dax, men den här gången var det min älskade Osmin som kom hem. Jag låste dörren upp till köket med haspen igår kväll. Det känns mycket bättre då när jag vet att dörren från affären är öppen. Kallt var det så jag öppnade o sa hej o sprang upp till sängen igen. Det var 13 grader inne när jag vaknade nästa gång. BRrr!

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0