Äntligen biljetter!

Imorse kom mina efterlängtade tågbiljtter. Trodde väl aldrig att dom skulle komma. Igår kväll kollade jag på sj's sida för att se hur priset var för samma biljetter. Priset var samma, så jag kände mig lite lung då, för det var inte allt för dyrt. Så jag passade på att ringa Bengt o sen mailade jag mamma. Mamma hade även skickat med en film: Älskar dig för evigt. Så den ska jag nog se i helgen när Osmin jobbar natt.

Idag har hyresvärden kommit tillbaka från sin semester, så affären är öppen idag igen. Jag borde väl gå ner o kolla om han har tid att fixa vår anten nåt tag framöver, innan vi blir tokig.

Igår städade jag. Dammade, damsög, torkade golv, diskade o tvättade. Ända nereifrån "hallen" upp till sovrummet. Jag torkade köksgolvet två gånger med två olika medel, men jag tror inte det hjälpte. I tre timmar höll jag på o städa. Känns bra idag när det (mesta) är rent o fint. Tyvärr hann det bli disk o tvätt innan dagen var slut.
   Vi, eller jag, var lat på middags fronten igår igen. Kinamat blev det, gott! Har även kvar till lunch. Det är nog dax o ta sig i kragen nu o sluta upp med dom dumheterna. Har ju hur mycket mat som helst, fast det är lite svårt att se för det är så mycket så man nästan inte kan dra ut lådorna i frysen.

Jag ska kanske träffa Weronika idag som jag lärde känna när jag var Au-Pair. Hon ska nog jobba lite innan, men sen skulle hon höra av sig igen. Vet inte riktigt vad hon jobbar med, men hon jobbar för sin morbror i Polen, så hon reser lite överallt. Vi träffades för nån månad sen, men det var bara slöseri med tid. Hon satt mest o bråkade med sin pojkvän i mobilen. Hon hade inte alls nån lust att vara social eller trevligt. Vi får hoppas på bättre lycka denna gång.

Jag tror nog att jag ska ta o äta lite frukost nu.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0