Biljetter.

Osmin kom hem imorse vid 8, kröp driekt ner i sängen och väkte mig. Han är såå mysig. Det var mening att jag skulle upp och hoppa så vi kunde gå o handla medan han var vaken. Jag antar att jag var för mysig, för han bad att få sova till efter tolv. Så självklart låter jag honom sova, han har ju jobbat hela natten.

Jag har ätit frukost, Cherios, Smiles all around. Jag har även hunnit tvättat lite. Tvättade lakenen sen mamma var här. Vi har det så kallt här, så inget trokar snabbt nog för att tvätta allt på en gång.

Jag tänkte att en blogg skulle få mitt London liv att se mer spännade ut. När jag läser andras blogg så ser det ut som att dom har så mycket för sig. Kan vara för att dom inte skriver varje dag, utan bara när det faktiskt hänt nåt.

Eftersom jag är arbetslös och fattig blir det inte att jag gör nånting. Osmin jobbar mer eller mindre sex dagar i veckan, 12 timmar varje dag. Sen är han ledig i tre dagar, så att hålla reda på helger är det inte att prata om. Jag leker hemmafru så länge, det går rätt bra. Gör mig inget att städa och ha det fint. Det går ju rätt fort och sen blir det tyvärr tråkigt igen. Jag litar på internet och tvn tills nån vill att jag ska jobba för dem.

Jag pratade med mormor förra veckan och hon ville att jag skulle komma hem till jul. Hon skulle betala. Så jag bör köpa biljetter idag. Jag var helt inställd på att stanna här över jul med Liz och George och fira en typisk engelsk jul. Både mamma och Osmin sa att jag borde åka hem, det kan ju vara mormors sista jul. Jag vill inte ens tänka på det. Jobb sökandet är lagt på hyllan, syrran kommer nog inte att gilla det. Jag får köpa några extra speciella julklappar till henne så hon blir glad att se mig hemma.

Jag har kollat om det skulle gå att avboka biljetterna och få pengana tillbaka så jag kunde fortsätta söka jobb och stanna om jag fick ett jobb. Tyvärr gick inte det. 400 spänn kan man få betala, per biljett, för att byta datum. Nej tack!
 
Jag får fira ett typiskt engelskt nyår ist. Jag vill så gärna se fyverkerierna vid London Eye och sen bo på hotell mitt i London. Jag har kommit in i en "bo-på-hotell" fas sen Osmin tog med mig till ett hotell för vår ett års dag.

Innan jag åker hem till jul blir det att skriva ihop några CVn för olika typer av jobb. Fixa allt så Osmin kan skicka iväg dom innan jag kommer hem.

Nu ska jag väcka min älskade och hoppa in i duschen.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0