Bokat och klart!

Det var meningen att Osmin skulle komma upp vid halvtid av matchen igår, men han somnade på soffan. Så trogen är han fotbollen. Jag själv hade ju ingen aning om när det var halvtid och inte. Jag trippade iaf ner och då var det en kvart in på andra halvlek med en nyvaken Osmin i soffan. Han log så oskyldigt så. Han kom upp efter matchen iaf och vi började med att boka flygbiljetterna.

Allt gick superbra, med kanon priser och de flygtider jag oftast åker på. Sen kommer det till att faktiskt köpa biljetterna. Osmin hade mina pengar på sitt konto, för mitt egna VISA kort vill ju inte fungera. Jag skrev in allt och tröck på den sista och avörande knappen. NEJ! Det funkade inte! Varför? Varför ska det vara så krångligt att bara göra en mänsika lycklig snabbt och inte stressad? Osmin sa att han skulle göra det, så vi började om från början.

När det kom till den avgörande knappen igen, blev det samma sak om inte värre. Det var ju med Osmins kort jag skulle köpa biljetterna med, så han blev lite orolig för vad som kunde vara fel med kortet. Efter mycket tryckande och funderande la Osmin in mellanslag mellan några siffror och då helt plötsligt hade jag mina biljetter i hamn! Då var klockan sent för en som skulle upp kl fem. Tågbiljetterna var ännu obokade.

Jag sa att tågbiljeterna bokar jag med min internet bank, det kommer att gå fort. Stay awake! Jag tröck på alla knappar och jag hade två timmar att vänta på Arlanda minst för den dag jag åker tillbaka. Jag hade även gott om försenings-och "vänta-på-väskan" tid för den dag jag anländer. Då ska allt krångla igen. Datorn och internet vill bara inte forsla mig vidare till internetbanken. Panik!

Jag gav upp, det ville sig bara inte. Så nu på morgonen försökte jag igen, och så galat det gick. Tur och retur Heatrow-Hudiksvall för 1960 kronor. Åh, så glad jag är! Nu är det bara att hoppas att nån av mina vänner tänker vara hemma över jul. Förhoppningsvis stannar Emma, Mia och Magda hemma och Ankan och Cilla kommer hem! Jag saknar allehopa! *kramkalas* Sen ska jag gå på Jambo minst varje dag. haha!

Mormor ska jag ta hand om lite. Det blir nog nån tur till Dollar Store och sen måste man ju ha mat i magen och då kan det bli lite vad som helst när mormor är med. Mormor var ju den som ville ha mig hem mest, så mycket att hon betalar för resan. Fast under 2000 hade nog jag kanske kunnat betala oxå, men jag hade inte tänkt åka hem alls. Både mamma och Osmin sa att det kanske skulle kännas bäst om det skulle visa sig vara mormors sista jul och kanske sista önskan. USCHA!

Nu ska jag äta frukost och dona lite.

Love, Angela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0