Hela helgen.

Det kommer ett långt inlägg om helgen. Jag har varit lat på att skriva på senaste. Jag ska försöka bli bättre. Kanske för att Osmin jobbat natt. Vill inte släpa runt på modem o grejer under dagen o på kvällen är det ju alltid bra tv.


Torsdag.

Osmin kom hem med tåget o var hemma halv åtta. Weronika smsade mig vid sju o sa att hon skulle komma till stationen före nio. Jag tänkte att vi alla kunde gå på Weterspoons o äta lite o ta en öl. Det kändes lite sent när hon skulle komma vid nio, visst skulle det gå, men jag hade väntat länge nog. Jag woka ihop lite grönsaker o kokade ris som vi ätit klart tjugo över åtta. Mer väntan.
   Weronika smsade o vi var på stationen fem över nio där hon väntade. Den här gången pratade hon betydligt mycket mer. Kul o få veta vad som händer i hennes liv. Hon sa att hon var hungrig, men sa att det räckte med puben o några öl. Puben blev det. En öl o en drick var för mig o Osmin o två öl till Weronika. Då kände jag mig redan på pickalurven. Det är inte ofta jag dricker nuförtiden, jag är för pank helt enkelt. När vi var hemma igen ville jag helst bara sova, men det går inte så bra när man har gäster. Weronika var inte lika pratglad när vi kom hem. Jag försökte vara en bra värd o erbjöd allt möjligt o försökte hålla en konversation. Det gick inte så bra. Efter ett tag fick hon äntligen ur sig att hon var trött o ville sova för hon skulle upp o jobba igen nästa dag. Jag gick upp o myste med Osmin som inte skulle upp o jobba nästa morgon.


Fredag.

Stackars Weronika kom upp o skulle duscha innan hon gick iväg o jobbade igen, vid halv åtta. Jag kände mig inte alls pigg, nästan bakfull. Uscha! Jag kommer inte ens ihåg om vi gjorde nåt under dagen. Osmin vilade nog bara. Osmin jobbade natt så lilla jag var ensam efter kl 18. Det var tur att det var mycket bra på tvn som kunde underhålla mig. Typiska brittiska komedier o sketcher.


Lördag.

Osmin kom hem runt åtta. Senare tog jag mig en promenad ner på marknan för att se om Arogs hade nåt nytt o spännande, men icke. Sen gick jag till BG, med världens huvudvärk, o handlade lite nödvändigt på Tesco. Vi brukar storhandla varje vecka. Senaste veckorna har vi lyckats få med oss så mycket som vi fortfarande har kvar. Vi har iofs ätit mycket take away också. Så det blev inte mycket. Jag hittade min efterlängtade chilli på Tesco, gröna dock. Tror det var fem stycken för några kronor. Ville helst ha en annan sort o röda. Det hittade jag när jag svängde in på en liten turkaffär en bit från busshållsplatsen.

   När Osmin vaknade lagade vi en massa mat. Middag, potatismos o vegetariska stekar. Osmins matlåda, pasta o pasta sås. Engelska människor kan tydligen inte äta samma mat i matlådan. Knäppisar. Sen marinerades det lite kycklingfiléer med vitlök, chili o ingefära. En massa disk blev det kan jag lova.

   Klockan blev sent för Osmin så ha fick nästan springa iväg till jobbet. För mig blev det X-Factor. Vissa av dom var nästan pinsam i dans o vissa i sång så jag måsta hålla för ögonen. Tyvärr var det Andy som fick åka hem. Han var det inge fel på, så jag förstår inte vad som hände där. Liz ringde också o pratade på i en timme. Kommer inte ens ihåg vad hon prata om. Sen tittade jag på filmen som mamma skickade. Den var hemsk, men jag tyckte den var rätt bra. Lite kontrast varning kanske.


Söndag.

Osmin kom hem tidigt, vid sex tiden på morgonen. När jag vaknade lite senare åt jag gröt till frukost o sen diskade jag i 40 minuter. Rätt mycket disk efter gårdagens kokeri. Efter det gick jag ut o gick lite i det dåliga vädret. Hemma igen var det dags o koka lite pasta till Osmins matlåda o skala potatisen till middagen. Middagen blev klyft potatis o de goda kyckling filérna. Jag hade bea-sås till också, såklart. Osmin tycker inte om sås. Galna människa! Riktigt god mat, lite helg lyx. Efterrätt blev det med riktig vaniljglass. Sen måsta Osmin åka på jobbet igen. Sista natten, imorgon är han ledig. Sen ska han jobba fem dagar o tre nätter, men sen är han äntligen ledig sina tre dagar. Vilket är på tiden! Jag hoppade in i duschen o sen var det en film på tv, "Just Married", som jag velat sett länge. Den var rätt bra, lyckligt slut iaf, det är huvudsaken.


Nu ska jag ringa god natt till Osmin o försöka sova. Har sån huvudvärk igen.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0