Helgen.

Radion o värmen är på. Jag sitter i sängen under täcket med mat i magen. Jag bör få ro att skriva om helgen.


Osmin jobbade på fredag natt, så jag var ensam hemma i kylan. Tog mig ett varmt bad o satte igång värmen o hade det bra iaf. För några veckor sen skulle jag väl aldrig haft ro att ligga i ett badkar o vänta på att tiden skulle gå. Speciellt inte hemma hos mamma. Där är det så noga med vatten o grejer. Här kan vi slösa hur vi vill, vilket jag är superbra på. Tror nog att jag tog ett bad hemma hos mamma nyår till 2000. Nu tar jag ett bad var o varannan dag för att bli varm o ren. Så skönt, kan jag lova! Mitt bubbelskum doftar himelriket oxå, kanel o cranberry, vilket jag inte kan komma på vad det heter på svenska.. Så typiskt.

Lördag morgon kl sju ringde Osmin o väckte mig o sa att han var på väg ner i tunelbanan nu, så det var dax att vakna upp. 11 sköna grader inne var det. Jag sprang runt som en idot för att blir klar så snabbt som möjligt för att sen krypa ner i sängen tills Osmin kom hem. Vi skulle göra vår veckohandling medan Osmin ändå var vaken.
   Han har ju kunnat sovit men då skulle han varit så trött att han inte velat gå ut. O söndagen ville han heller inte förstöra med shopping.
   Vi gick till kiosken som laddar våra busskort, men hans maskin funkade inte. Då bestämde vi oss för att gå. Det kändes så skönt, det är inte ofta vi går nånstans. Osmin fick lite ont i benen o vilade lite till o från. Det är inte alls en lång bit till Tesco, men ibland är det bättre för Osmin att inte anstränga sig. Hungriga var vi så när vi kom till BG smet vi in på ett Café o åt lite frukost. Jag tog bacon på toast o te, så klart. Så gott. Sen handlade vi grönsaker  på ett stånd utanför Tesco, betydligt mycket billigare. Tex, vi fick två paprikor för 50p o inne på Tesco kostar en paprika 80p. Vi fick hur mycket som helst för ungeför 50:- Sen inne på Tesco blev det mat o annat för ytterligare £30. 
   Väl hemma igen var det en massa sport på tv, hela dan o hela kvällen. Osmin skulle bestämt se på det medan han "vilade ögonen". Jag fick prata lite med Cilla igen när hon kom online. Hon skickade mig lite bilder på sig själv. En var jättefin, jag ska lägga ut den såsmåning om. Mike kom förbi en stund oxå, han skulle hämta nånting o när han gick var det äntligen dax för X-Factor! I lördags började dom på scenen. Jag var hungring till tusen så Osmin "lagade" mat, han ringde till Kinesen. Gott blev det med extra chilli. X-Factor var spännande. Niki var jättebra. Många var jättebra, men Rhydian är så jobbig o såg bara för hemsk ut. Tyvärr var det Kimberly som åkte ut. Längtar redan till nästa vecka.
   Efter det var det den där Rugby finalen jag trodde var förra veckan. Jag håller ingen koll. England förlorade iaf. Lika bra det.

Söndag, Osmin ledig även då. Liz bjöd in oss på lite middag kl tre o vi tackade ja, så klart. Innan dess stod jag o diskade medan Osmin sov av sig lite på morgonen. Jag tog en snabb titt på termometern o den stod på IN: 14.0, OUT: 14.0. Kan ni tänka er det. Tokigt egentligen att man sätter på sig en extra jacka när man går ut men sen tar av sig den när man kommer in. Vi borde inte göra det. Jag passade även på att köra två maskiner med tvätt medan Osmin sov som en liten unge.
   Sen när vi tog bussen till Liz hoppade vi av vid Island för att handla lite mer. Det blev billig bacon, färsk kyckling o de goda pizzorna vi hade härom veckan. Vi kunde väl inte låta bli. Fisk blev det oxå. Sen tog vi en liten promenad genom parken o alla löv som fanns där. Väl hemma hos Liz fick vi vänta på att George skulle vakna. Sen blev det middag o efterrätt, glass o chokladtårta. Jobbigt gott.
   När vi kom hem var det Dirty Dancing på tv så den måsta vi ju se. Popcorn blev det oxå. Sen hopp i säng för Osmin skulle jobba idag.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0