Långhelg.

Vi har haft en lång helg i helgen. Osmin kom hem vid 20 på torsdags kvällen och var ledig tills han åkte vid 18 ikväll. På torsdags kvällen beställde vi kina mat, det var mycket noga med att vi tog den som levererade, för vi skulle inte gå nånstans för att hämta iaf. Vi beställde fyra olika rätter med räkor! Supergott!

I fredags måsta Osmin en sväng på banken för att betala en räkning som han glömt bort, så vi tog oss en liten promenad ner för Roman Road. Sen svängde vi in en snabbis på djuraffärn. Små söta kattungar och masor av fåglar, råttor och lite fiskar. Osmin skulle vilja ha en katt, men inte jag. Uscha! Har inte dirket råd heller med 1400 kronor. Osmin ringde sin kompis Mike för att höra hur vi skulle göra ikväll. Mike sa att han var i BG så vi gick dit och umgick med honom. Kolla runt lite i affärerna och pojkarna fick prata av sig. Vi skulle hem till Mike senare för att gå på puben, så Mike hängde med oss hem till vi skulle till honom. Jag passade på att ringa pappa medan dom såg på fotboll och Ricki Lake liknade program.


Pappa hade det bra. Han och nya flickvännen skulle till hennes barnbarn på kalas och kanske ut i skogen o se om det kommit upp nån svamp ännu.


Vid 19 började vi röra på oss och tog en långpromenad till Mikes pub. Där var det fyra gubbar som satt och drack öl. Hade nog varit roligare om vi gått till vår pub ist, där är det alltid mycket folk. Vi drack två öl och sen gick vi på kiosken och köpte lite gott innan vi gick upp till Mike. Vid 23 tog vi oss tillbaka till BG, där Osmin bodde då jag började dejta honom. Därifrån tog vi bussen hem. Väl hemma var jag jättetrött och hoppade direkt i säng.


Lördag dag gick vi på Roman market, tittade runt lite på alla stånden, även fast man är pank som en kyrkråtta. Vi kollade in i Argos affären, men hittade inget den här gången. Vi köpte iaf 50 julkort för 15 kronor, kunde bara inte låta bli. Jättefina! Köpte även lite chips och dricka till kvällen samt en film, I now pronounce you Chuck and Larry av en kines. Dom säljer filmer billigt, men såklart, så funkade den ju inte mer efter 32 minuter. Osmin skulle iaf prova, men alla gånger han köper av dom så funkar den inte. Väl hemma igen var jag super hungrig så vi tralla ut igen och gick på Dominos och köpte en pizza. Vi hann precis hem tills X Factor (Idol) började. Typsikt nog var det fortsättning på söndagen som vi missade.


Osmin vaknade före mig på söndagen. Jag undrade nästan om han var sjuk. Han brukar alltid sova länge då han väl är ledig. Vi var lata på förmiddan och såg på the blue planet på tv. Det handlar om livet i vattnet som är väldigt fascinerande. Vid tolv då det var dags för duschen innan vi hoppade på bussen till Osmins föräldrar, Liz och George. Vi hoppade av lite tidigare för att gå på Iceland och köpa färska kyckling bröst för kanon pris. Självklart blev den en massa annat också. Sen gick vi sista biten genom parken och var varma när vi kom fram. George satt i vardagsrummet med kamin på fullt ös och frös. Trodde jag skulle svettas ihjäl. Köket var inte så mycket bättre där spisen var igång med massor av mat. Liz hade gjort rice and peas, vilket är ris och rödabönor, en typisk jamaikansk rätt. George är uppvuxen på Jamaica. Det var även fläsk bitar och dom ville jag skulle prova gris svans, eller var det kallas. Det såg lite mystiskt ut med ett ben i mitten av en rund bit. Jag provade den iaf, det var inte så tokigt, men mer än att smaka blir det inte av. Inget av maten smakade egentligen nånting. Hade tänk mig att jamaikansk mat skulle innehålla massor av kryddor. Efter mycket prat om Gud och universum mellan far och son åkte vi hem. Jag fick med mig två fina blommor som Liz planterat åt mig. Äntligen lite grönt i min lägenhet.


Väl hemma var det repriser av mina favorit serier på tvn, som jag missade under veckan. What about Brian och Ugly Betty, vill se nästa avsnitt nu. Sen gick vi upp och la oss i sängen för att se på dvd på min dator, Hot Fuzz. En engelsk polis komedi/thriller. Jag tycker den var rätt bra! Den kändes jättelång och klockan var sent, så vi somnade fort så datorn var avslagen.


Idag, måndag, har det inte alls hänt nånting. Osmin skulle iväg på jobbet kl 18, så vi tog det lugnt. Han sov lite, packade och gjorde sig klar medan jag lagade mat. Det blev ungspotatis och Quorn stek, jättegoda stekar. När han gick såg jag på Friends och Propperty Ladder innan jag hamnade här, framför datorn. Jag pratade lite med min bästa vän Cecilia på msn som jag inte gjort på så länge. Senast vi pratade var i somras då jag var hemma. Saknar dig!


Jag ska nog leta fram Hitta Nemo nu. Kände att jag ville se den efter vi såg på det programmet om livet i havet. Lite popcorn blir det nog också.



Love, Angela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0