Långsamt.

Jag har inte skrivit nåt på en hel vecka, ja, förutom igår då. Det har inte hänt så mycket faktiskt. Pank som man är med en jobbande sambo blir det lätt så.

I tisdags och onsdags gjorde jag absolut ingenting. Osmin jobbade två nätter till. Jag tittade tragikt på tvn o frös tårna av mig för det var så kallt inne. Jag som är så snål av mig satte inte ens igång värmen, utan hade min älskade flisjacka på mig. Mina tår däremot var isbitar. Allt blir mycket bättre när det är dax att laga mat, då drar jag igång gasol spisen o hela jag blir varm. Skönt! Ibland, som igår, blev det nästan för varmt med spisen så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Öppnade dörrar så lite luft skulle komma in från andra håll, men det hjälpte inte. Ville helst öppna ett fönster, men det känns så dumt när man väl har värme i huset för en stund.

Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde på torsdagen. Osmin kom hem på morgonen efter sin sista natt och sov. Jag antar att jag trippade runt lite tyst. Det var nog då jag fick säga åt Stuart, vår hyresvärd som oxå har en affär under oss, att komma upp o kolla varför det kom in vatten från taket. Det regnade hela dagen och det var tydligen en massa löv o smuts som samlats så vattnet inte kunde föras bort. Stuart tog bort det iaf o det slutade att läka på en gång. Han sa Tack! tusen gånger. Det är väl klart man säger till när sånt som inte ser normalt ut händer. Min lilla latgris fick middag på sängen den dan. Potatismos a´la Irland och vegitariska biffar.

Fredag morgon var Osmin uppe med tuppen. Han och bästa kompisen Mike skulle åka till Liverpool. Tänk att dom aldrig varit på "hemmaplan" förut, inte ens sett en Liverpool match här i London. Dom hade bokat en guidetur runt på Anfeild, Liverpool FCs hemmaplan. Mycket foton och information dom inte hade en aning om, vilket ju är superkul! Dom gick på Liverpools FCs museum och shop. Mike handlade på för över £90, medan min karl slängde ut ett helt pund. Jag har uppostrat honom väl. :Op
   Medan Osmin var och roade sig där åkte jag till Liz. Jag ville gå på marknan o köpa lite grönt. Marknaden nära henne är så bra. Sex dagar i veckan är den öppen med hur mycket stånd som helst med super billig frukt o grönsaker. Liz betalade säkert hälften av vad jag fick med mig. Mammor gör väl så, hjälper till med vad de kan. När vi kom tillbaka till Liz donade hon på som vanligt. Fixade middag o matlåda till George som skulle iväg för att jobba natt.
   Efter George åkt vid fem såg vi lite på tv, fixade bäddsoffan till mig o Osmin o surrade på tills Osmin ringde o sa att han var på bussen. Vi slängde på oss jackan och gick mot bussen. Klockan var efter elva men det var sommar varmt ute. Skönt. Sista biten, bara över gatan ramlade jag. Det gick som i slowmotion, jätte läskigt. Vi bara pratade o jag hade tydligen fått in foten i ett plastsnöre på vägen som fick mig att slå i backen. Jag stötte i båda knäna och handflatorna men höll mig tillräckligt stark för att inte köra ner anskitet i backen oxå. Det var en himla tur att vi gick på grön gubbe och inte försökte springa över emellan bilarna, då vet man ju aldrig vad som kunna ha hänt. Jag har två små söta sår på vänderhanden o ett stort blåmärke på vänster knä. Höger knä var det som blev mest uppskrapat o sved. Fick känna mig lite som en sex åring igen med plåster på knäet innan skolstart.

Lördag morgon sov jag i en evighet, enda till efter elva. Dom har det så tyst i deras område, inga syrener o tåg som störde. Liz fixade bacon, rostade mackor o juice till mig, lyx! Gott var det! Osmin sov lite till, han var helt slut efter gårdagens långa promenad. När vi kom hem började jag med att städa o dona dirket. Damsög övervåningen o städade badrummet. Sen var vi båda utsvulten så det blev kina mat. Igen. Jag gick o hämtade maten o sen ramlande jag ner i soffan. Tyvärr var maten inte så god som gånger förr o det vill Osmin göra tydligt med att nästa gång blir det den andra kinarestaurangen. Oh well.

Osmin började sina dagar igen igår, söndag. Då är det oftast ingen eller väldigt några som kommer in på kontoren, så han har sin dator med sig o fixar med sin musik eller ser på film. Själv gjorde jag ingenting mer än att vara väldigt bekväm i min säng med internet o tv. Lat söndag! Innan Osmin kom hem iaf fixade jag middag och bytte sängkläder. På tvn var det kvartsfinal i rugby, eller nåt sånt. England kan vinna och om de gör det är dem de första lag nånsin, tror jag det var, som har vunnit det två åt i rad. Osmin hejar inte ens på England.. Karlar!

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0