Latheter.

Jag har varit lite lat på bloggningen tycker jag.

Anna ringde faktiskt samma dag som jag satt o tänkte på henne, för nån dag sen. Jag skulle kunna ringa själv, men jag gör det bara inte. Fy på mig! Jättekul o få snacka lite med henne, då mår man bra sen.


Tisdagen var väl inte allt för spännande. Var inte ens hungrig, så frukost blev det inte förän vid ett. Jag brukar alltid springa ner till köket om mornarna o leta fram nåt att äta, men jag var bara inte hungrig. Runt middagstid var jag däremot dunder hungrig. Kanske det är kylan som håller hungern borta?
   Jag tog mig en liten promenad igår runt marknaden o sen svängede jag in där o tittade lite. Ville så gärna ha dem burkarna jag såg. Dom var kvar men dem kostade £12, men då var det ett brödskrin med o den vill jag ju inte ha. Jag tänker vänta tills jag kommer på IKEA o köper burkar billigt där ist. Jag kollade efter spansk chilli oxå, men det fanns inte. En massa små gröna chilli fanns det, som dom sålde per bunke. Såå många vill jag inte ha, jag vill ju bara prova med en, inte ett halvt kilo. Jag får ta o kolla om det finns på Tesco.
   Igår blev det spagetti o köttförssås. Tyckte först att det inte såg så gott ut, men det var jättegott. Osmin kom precis hem då maten var klar, halv åtta. Jag som trodde att han skulle komma hem vid nio. Glad blev jag! Han hade tagit tåget ist, det hade krånglat med bussen, eller nåt sånt.
   Jag tog en ducsch igår, på mycket länge. Jag trodde jag skulle frysa söder. Uscha! Efter ett tag med duschen på så blev det rätt varmt inne i badrummet, men jag tror jag håller mig till bad härdan efter.

Jag kan se ett moln framför mig när jag andas ut, då är det väl kallt inne. Jag har inte satt igång värmen än. Det är menigen att jag ska storstäda idag o då blir jag varm ändå.

Osmin skrev till Tomten igår. Jag tyckte det var dax för annars förstör han mina sockar. Han tussar runt i dom o har på sig dom när han sover. Så kan vi ju inte ha det, så vi får hoppas att han har varit snäll, så Tomten säger till Tomtemor att sticka honom ett par.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0