Mormor.

Jag skulle ha ringt mormor idag, men hon hann före. Tänk va, vilken tankeöverföring. Hon mådde väl så där. Hon hade äntligen fått en tid hos den doktor jag gick hos några gånger. Han var väl den enda som orkar engagera sig i krångla personer o deras ondhet. Imorgon ska  hon på H´s begravning. Mamma o Bengt ska följa med. Åssi ska oxå med, men han får nog sitta i bilen o se söt ut.

Värmen är på o ändå känns det kallt. Jag är alldeles kall om händera. Just nu ser jag på en Indisk version av Pride and Prejudice, den heter Bride and Prejudice. Jag har sett den förr, den är rätt bra. Fast den är lite som en musikal, mycket sång o dans.

Osmin är på jobbet nu. Han stöpplade i väg efter 18. Han har inte alls lika ont nu som här om dan, men det går sakta när han går. Jag lagade grön thai curry med ris o naan bröd, idag Jag gjorde vitlökssmör oxå, smaskigt, men nu rapar man bara vitlök ist. När Osmin gick satte jag igång radion, en kanal som Lugna Favoriter, kan man väl säga. Jättebra låtar var det iaf. Då gick det fort med disken och att plocka undan tvätten. Efter det såg jag på Friends o ett program om att renovera ditt hem.

Känns som man skulle ta ett varmt bad så man blir lite varm.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0