Post.

Posten har varit på strejk. Dom kom igång igen på måndagen, fast det såg inte så ut. Tror att det var lite mer strejk på East side, där vi bor. Osmin väntar på post från jobbet o räkningar o så. Vi fick ett kuvert till Osmin igår. Jag väntar fortfarande på mina biljetter som mamma skickade. Förhoppingsvis kommer dom fram före 14 december.

58 dagar kvar tills jag kommer hem!

Mamma har även skickat ett vykort sa hon, även ett till Liz. Det var ett tag sen. Jag vet inte om Liz har fått sitt, men om hon har skulle hon säkert ha ringt.

Jag satt o funderade på om jag skulle knopa ihop ett litet brev till mormor idag, men det blev inte av. Jag tänkte att jag skulle ringa ist, för det är kul att få prata med henne. Hade tänkt ringa efter att Osmin gått till jobbet, men nu är han hemma, så det blev heller inte av. Imorgon förmiddag ska jag väl kanske lyfta på luren.

Mormor o mamma ska på begravning på fredag. Mormors vän, H, avlev för ett tag sen. Mormor var så ledsen då när jag ringde. Nu i veckan avled ännu en vän, W. Hon sa att alla bara försvinner. Åldern och sjukdommar, säger hon. Jag har oxå märkt att folk har försvunnit. Stackras mormor som snart är ensam. Hon är inte allt för frisk själv, så det är väl klart att hon måste vara rädd o ledsen. Jag hoppas att hon lever för alltid. Jag ska hem o krama om henne till jul, så då blir hon nog glad igen.

Idag till på nästa torsdag är hyresvärden borta på en liten semester till Irland. Dom gav oss telefonnummret till deras son som bor närmast oss, utifall om nåt skulle hända. Dom öppnade även dörren emellan oss, så vi kan hämta posten. I vanliga fall kommer all post till affären o sedan skjuter dom vår post under mellan-dörren. Jag vill ha mycket post!

Jag tror att det är dax att fundera på vad vi ska äta idag. Vi är inte alls hungriga, så det kanske blir soppa o mackor, eller nåt annat lätt.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0