Schemalagt.

Det är som sagt 60 dagar kvar tills jag kommer hem o för att hinna allt o träffa alla måste man ha koll. Så det blir till att boka mig snabbt om man vill se mig. Redan dagen efter jag kommer hem är det en sväng på Bockarna som gäller. Niklas sa att det var nån som skulle sjung Lars Winnerbäcks låtar, och det gillar jag. Får se om nån av mina flickor kommer med oxå.

Jul är väl ett självklart familjefirande, förhoppningsvis hemma hos storasyster Katarina. Jag har önskat mig pengar av Tomten så jag kan åka till IKEA med mamma o köpa allt jag kan få med mig tillbaka hit. Det ska bli så kul att få köpa lite saker till mitt hem!

Dagarna innan jul kanske det blir lite spring i affärerna efter lite julklappar, men tro inte att det blir många. Jag är ju trots allt bara en hemmafru o dom får inte mycket betalt i timmen inte.

Den glada nyheten jag fick igår, efter snabba konversationer på msn, var att Reggie skulle försöka boka tågbiljetter för att komma upp till Emelie dagarna innan jul. Emelie o Reggie är mina vänner från mitt aupair-liv i Epsom, strax utanför London. Emelie bor nån timme norr om mig o Reggie bor långt, långt söder om oss. Skulle vara grymt kul om Reggie kommer upp. Då får vi trycka in oss hemma hos Emelie o ha det bra. Precis som förr fast utan en jobbig familj att hålla sig undan ifrån.

image6
Jag, Reggie och Emelie på vår lilla weekend i Edinburgh, Skottland. Vilka tider!

Cilla ska ju oxå komma hem efter skolans slut, när det nu blir. Då blir det kramkalas o surr tills vi blir hesa. Allt ska klämmas in i två ynka små veckor. Två veckor är mycket, men alla juliga dagar tar upp så mycket tid. Rödadagar. Familjedagar.

Nu är det dax för mig att springa ut en snabbis för att köpa lite mjölk o sallad till maten. Bör nog inte springa ut i mina FIF byxor jag har på mig nu, som jag fick när jag var 10 år kanske. De är rejält slitna o går sönder mer o mer flera gåner om dan. Sexiga värre.

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0