Telefonoperatör.

Jag kände mig som en telefonoperatör igår. Jag ringde till mamma och berättade att jag bokat biljetterna. Hon hade mailat mig under dagen o sagt att biljetterna hade gått upp till 28000. Jag tror nog att det var hennes fingerfärdighet som fick fram dom siffrorna. Bengt skämtade i bakrunden att dom skulle komma med mig tillbaka dem 30 december. Sen ringde jag mormor med den glada nyheten och hon blir ju helt till sig bara man ringer. *mys mormor*

Medan jag prata med mormor hade Bengt tydligen ringt tillbaka för han ringde igen och fråga om jag inte fått hans medelande på telefonsvararen. Den hade jag ju inte kollat. Han sa iaf att dom vill komma med mig tillbaka den 30 december. De skulle bara stanna tills den 1 januari för mamma börjar jobba den 2 januari igen. Jag frågade om dom verkligen ville slänga ut pengar på en sån kort resa, och det ville dom. Jag ringde och kollade med Osmin och se vad han tyckte och han tyckte det lät bra. Så då fick jag ringa tillbaka till Bengt och jag kollade om det fanns biljetter med nå bra priser på samma plan som mig. Ja då! 3200, tur och retur för två. Inte så värst illa, kanske varit bättre om det varit för fler dagar dock. Jag kollade även tåg biljetter och dom fanns oxå. Bengt sa att dom skulle boka igår kväll och jag sa att om det inte funkar med era kort osv, ring mig så får vi försöka med Osmins igen.

Efter mycket prat med Bengt ringde jag till syrran för att berätta att jag inte skulle söka mer jobb, men ist komma hem över jul! Hon vart oxå väldigt glad, men gav mig piken att jag skulle inte ha så tråkigt om dagarna om jag jobbade. Jo, tack jag vet. Hon sa även att vi kanske skulle fira jul hos henne i år. Tänk vad mysigt. Mitt ute i skogen, varmt och mysigt inne med massor av ljus ute på altan. Jag längtar så innerligt till jul, snö, rödbetssallad och prinskorv! Mmm!

Osmin och jag skulle ha gått på puben igår kväll, men dom visade Chelsea på tvn där och inte Liverpool. Osmin sa att dom måste ju välja, eftersom många spelar på samma gång. Då blev det Chelsea, antgligen för att dom är ett London lag. Liverpool förlorade iaf, Osmin tittade på text-tv samt sport kanalen för att höra vad som hände.

Bengt ringde kl 8 imorse, precis som jag skulle vända på mig och somna om. Han sa att dom hade lyckats med att boka flyg biljetterna, men Sj's sida hade varit krånglig, så dom skulle försöka igen senare idag. Jag gick och kollade på Sj och sa att jag kan ju boka. Det tokade tills sig även för mig, men efter att ha börjat om tre gånger fick jag till det och sen mailade jag bokningsnummret tills mammas jobb. Efter det var klart ringde jag tillbaka till Bengt och sa att det var fixat och att mamma har koden. Han bad att få bokningsnummret till hans mail så han kunnde åka ner på OK och hämta ut som på en gång. Jaha, det var bara att maila till honom oxå då. Jag tyckte ju att dom kunde hämta ut biljetterna gratis på tågstationen nästa gång dom är i stan. Det gick inte, 40 kronor är det värt för att få Forsa att prata om att Bengt o mamma ska åka till London, igen. *mysgubbe*

Love, Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0