10 April.

Jag skulle ha klippt mig på torsdagen, men stackars Sandra fick bli inlagd på sjukhuset för hon att hade ont i magen. Vi kunde då ta det lungt o det gjorde vi. Tog en lugn frukost o väntade på Anna som skulle komma förbi. Kattis kom oxå en stund. 

I julas skrev jag upp allt jag gjorde när jag var hemma, men inte den här gången. Hade knappt tid till det, så nu kommer jag inte ihåg så nog vad vi gjorde om dagarna. Lite kort tog vi ju, så jag kan se vad vi var på för äventyr.

Jag har en känsla av att vi var till stan en snabbis o tittade. Osmin fick nog i sig en korv eller två o jag köpte nog lite mat till tacos. Himla gott med tacos o till o med Osmin åt det mesta. Han tyckte nästan att vi kunde äta det hemma nångång. Han lär sig nog.

Efter maten blev Forsa ett äventyrsland för Osmin. Bengt tog fram snösktern så Osmin skulle få åka. Jag tyckte iofs att Bengt skulle åka med Osmin första gången, men Bengt skickade iväg honom själv runt huset. Det gick sakta med säkert. Sen vill såklart Osmin åka fort! Bengt parkerade i ena enden av trägården o Osmin hoppade på o sen gasade Bengt utav bara den till den andra sidan. Dom åkte så tre gånger, sen ville inte Osmin mer, så han klev av. Lite skakis lade han sig ner o njöt av den stilla snön ist. *mys*


image288
Åssi ville såklart oxå åka med pappa.

På kvällen var vi jättetrötta, men vi ville inte somna kl sju, så vi tog bilen in till stan för att bowla. Det gick väl så där för mig, men för Osmin som bowlat två ggr innan i sitt liv gjorde fem strike. Själv fick jag bara till en. Det hade nog varit lite roligare om vi varit fler. Efter det blev det veckas första pizza (av sju) med strips på sidan. Osmin lärde sig då att svenska strips med grillkrydda är det bästa som finns. Beasåsen hade han verkligen inga problem med heller. Han har provat en massa mat den här veckan som han inte tyckte om förut, trodde han. Så snart är han svensk. Hihi!

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0