12 April.

Upp o hoppa på lördag morgon. Det blev inte alls så mycket att dricka kvällen innan, men jag är väl för ovan nu för tiden, för huvudvärken kom ändå. Närmare lunch åkte Osmin, jag o mamma ner på RödaKorset. Ordet Loppis kan Osmin, så loppis skulle bli kul. Han filurar väl mest i hur mycket tenn grejerna egntligen kunde vara värda. Själv fick jag med mig en tratt för en krona. Mamma införskaffade sig en ny fin, brun väska i skinn för tio kronor.

Osmin o jag gjorde oss sen iordning för att åka till pappa o äta mat. Just när vi skulle åka så kom Sandra o Pelle i Pelles Pontiac. Mamma är helt lyrisk i bilar, men det var bara Osmin som fick provåka. Bilen hördes lång väg o jag trodde nästan att Osmin skulle komma tillbaka avsvimmad. Han är ju inte van att åka annat än en Hyundai Atos, grön såklart.
image292
När Osmin kom tillbaka tog vi Gröna Faran in till stan, mamma fick skjutsa efter som vi skulle dricka senare o kan då såklart inte köra. Hos pappa fick vi fläskfilé, strips, bea sås o greksallad. Osmin fick ingen grillkrydda på stripsen, men allround krydda gick minst lika bra. Osmin åt tre potioner, jag förstår inte hur han orkar, men han passar på medan han kan. Efter maten blev det lite vila o sen blev det glass. Mätt som bara den satt vi o prata lite o sen sa vi att vi kunde gå ner till Sandra som vi skulle på fest hos. Pappa ville så gärna skjutsa verkade det som, men han följde ändå med oss halvvägs. 

Hemma hos Pelle, Sandras pojkvän, som hade en urfin lägenhet hur centralt som helst, var även Jenny o Patrik (mitten bilden). Vi drack lite vin o åt massor av chips o dip. Dom hade även gjort Tatziki, så gudomligt gott! Vi hade riktigt trevligt o Osmin o de andra pojkarna hade det bra när de fick leka av sig lite. Tiden gick väldigt fort kändes det som, när klockan var tio (jag var själv säker på att den klockan gick jätte fel) kändes det som hon var tre på natten. Vi skulle få skjuts av Jenny o Patrik eftersom Patrik inte drack o dom skulle hem till barnvakten o lille Oliver. Vi kom nog hem till strax efter elva, men det var så himla skönt att komma hem tidigt o ta en dusch o varva ner o ändå komma isäng i normal tid.



Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0