17 April.

Dagen innan vi måste åka tillbaka till London igen. Stackars oss!

Vi började dagen lungt med lunch hemma hos pappa. Fläskpannkaka. Jag tänkte att det är väl inte så värst gott, men oj så fel jag hade! Det kanske är min pappa som är himla duktig på att laga mat (han är bäst) eller så kommer jag helt enkelt inte ihåg hur det smakade. Proppfull satt vi o prata lite grann innan pappa skulle på jobbet. Vi tog bilen till Ica o köpte kokosbollar o dricka sen åkte vi till mormor o fikade.

image328


Tänk att fika hos mormor kan vara så roligt. Dubbelt så roligt blir det nog när man kan orden fika och mormor, tror ni inte? Osmin hade dagen till ära tagit på sig skjorta o kavaj, för mormor är absolut bästa sällskapet.

image331

Efter all mat o speciellt alla bullar o kakor, kände sig Osmin inte så pigg. Han la sig o sov i nån timme, så jag tog lilla Åssi ut på en promenad. Varmt o skönt var det, men hunden var omöjlig åt alla håll. När vi kom tillbaka fick faktsikt Osmin vakna. En liten promenad ner på byn o in i kiosken såklart. Osmin såg att det fanns skraplotter. Han ville helst ha allihopa, för han ville inte åka tillbaka till London dagen efter. Det blev ingen vinst, så det var bara att börja packa. 

image333
*se så vackert det är i lilla Forsa -här vill man bo!*

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

När man röjer är stammarna mindre än 10 cm i medeldiameter och så får man inget betalt. Man bara röjer ner den o så får de ligga kvar på marken. När man gallrar får man ut stockar som man tar ut ur skogen och säljer till skogsbolagen. Eftersom de är så klena stammar i en gallring så blir det mesta bara massa ved som går till att göra pappersmassa eller pellets. Det är bara de grova stockarna som får bli timmer o som man gör brädder av. Man gallrar normalt 2 gånger men ibland tre gånger, och den första gallringen blir det igenomsnitt 90% massa och 10% timmer men när man gör andra och tredje gallringen så blir det igenomsnitt 65% massa och resten timmer. Är inte riktigt hundra på siffrorna men det ligger där omkring. Hoppas att du blev lite klokare iaf ;O)

2008-04-25 @ 21:51:52
Postat av: Cecilia

Japp, jag håller på och sparar ut mitt hår!

2008-04-25 @ 21:53:23
Postat av: Cecilia

Ja! Köp tygskor de är hur sköna som helst... jag har gula, svarta o röda!
Ett bar marinblå kan du köpa.. de kan man ha till allt eller ett par grå (det vill jag oxå ha) Vita blir bara skitiga!

2008-04-25 @ 21:54:56
Postat av: Alexandra

Hej, Kul att du kom in på min blogg :)
Jag anvænder Wellas hårinpackning før færgat hår, har inte gjort det innan men den luktade så gott, den ær inte dyr heller så det var bara o køra på o testa :)Innan har jag anvænt mig av John friedas produkter, men fastnade nu før denna hårinpackning :)

2008-04-25 @ 22:08:59
URL: http://Al3xandraOlsson.blogg.se
Postat av: Magda;)

Vad stilig Os var i kavaj;) Kan tänka mig att din mormor e helt såld på honom,hihi;)

2008-04-26 @ 13:11:57
Postat av: Anonym

Jo, mormor har tjaten en hel del om hur fin Osmin var i kavaj när han var till henne och så luktede han så gott.
Tänk att det finns hans goa doft kvar i den gröna bilen ännu.....
mamma

2008-04-28 @ 14:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0