Vår helg.

Lördag morgon kom Osmin hem från jobbet. Han sov i några timmar o sen gick vi ut i värmen för att ta bussen till Liz o George. Vi hoppade in i bakdelen av deras van o det bar av till Sonia o Chris.  Jag träffade Sonia i september nångång, men innan det hade vi inte sett dom på ett helt år, ganska precis. Vi fick iaf se en rätt stor Sonia innan bäbisen kommer ut i juni.
   Sonia bjöd på hemmagjorda currys, tre olika med två olika ris. Osmin tyckte att vi kunnat gått ut o ätit så har hon inte behövt stått o lagat mat halva dagen, men pappa George vill ha Sonias curry. Ibland är dom så noga med att inte göra det o inte göra så, men när det kommer till det självklara är dom helt bakofram.
   Vi spelade lite Wii oxå. Dom har nästan alla saker man ska ha till, nu skulle dom köpa brädan som man ska balansera på. Osmin höll nästan på att ge sig själv en hjärtattak, såg det ut som, när han boxades.

image339


Jag tror inte jag visat bilder på Osmins familj nångång. Här har vi iaf en glad o gravid Sonia. Mannen med vita håret är pappa George o sen Sonias make Chris. Mamma Liz o sen Sonia igen.

Söndag morgon var det bara att hoppa upp ur sängen igen. Vi skulle träffa Mikey klockan tio i BG. Vi åt frukost o sen tralla vi till Columbia Road Flower Market. Hur mycket folk som helst, men lite kunde man titta iaf på alla blommor o träd. Jag ville ha allt, men köpte inget. Jag såg en mycket lustig blomma, cock's comb. Den är luden på nåt vis o är vågig. (Se bild).

image335

Efter det gick vi till Brick Lane. Jag förstår mig inte på denna gata, varför är det så populärt? Det är mest skrot, en sko, en trasig galje kanske o om det ser någorlunda helt ut så ser killarna ut som att dom har stuligt allt.  Mikey köpte kanske tio skivor o jag köpte ett stort gäng vindruvor för ett pund på en sido gata.
   Sen gick vi o handla mat, billigaste veckohandlingen på år o dar. Vi åkte hem o sen åkte Osmin tillbaka till BG för att gå dit han bodde förr för att hälsa på sin före detta granne. Dom pyzzla med sin musik som vanligt, så jag hade det bättre hemma.

Måndag var en lite latare dag. Osmin fick äntligen sova lite längre, men sen gick vi på Weterspoon o åt frukost o sen handlade vi lite frukt o potatis på marknaden. Dagen gick väldigt sakta o jag kände att jag bara ville sova så jag gjorde chokladbollar ist. Efter det var det tråkigt igen, men vi kollade upp lite ställen för mig att söka jobb på. Mailade två ställen om hur man ska göra för att ansöka om jobb. Bara en har hört av sig än så länge om att skicka CV, därefter kommer dom se om jag passar för dom eller inte.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0