Alla Hjärtans Dag med min Osmin!

Dagen började med att Osmin kom hem från jobbet. Jag ställde hans presenter nere i köket så han såg det direkt när han kom in. Han fixade frukost på sängen åt oss. Han öppnade sina presenter o jag tänkte inte ens på att jag inte fått nåt. Jag visste att han hade köpt choklad, för jag var med honom då, men tänkte inte på att han inte gav det till mig. Sen fixade vi iordning oss, klädde oss varmt, för vi skulle vara ute mesta delen av dagen. När jag var på väg att gå ner för att tå på mig skorna var Osmin inte riktigt klar än, så han ville inte att jag skulle gå ner, tokigt, tänkte då att han måste ha mina presnter där för mig o ville vara där med mig när jag fick dom. När jag kom ner var det tomt. Tog på mig skorna o Osmin gick precis före mig ut genom dörren. När han var ute sa han nåt, hörde honom inte o han pekade upp mot lägenheten, fatta inge nå, men sen när jag kollade ner igen fann jag att alla mina presenter låg i lilla hålan i trappuppgången (svårt o förklara, men mamma du vet, där Bengt lekte staty!). Jag hade gått förbi o såg ingenting. Haha! Jag fick ett kort, en lång jättevacker ros, en stor nalle, chokladen såklart o en parfym!


Våra kort, mitt kort av Osmin till vänster o Osmins kort från min till höger.

Min parfymask som oxå innehöll glittrigt body lotion. Osmin ITunes som han fick av mig.

Min choklad, som hann bli lite äten innan kameran hann ut.

image174


Dagen fortsatte med en tågresa till London Zoo. Det var rätt kallt, inge regn, men absolut ingen sol heller. Inne på Zooet tittade vi på alla djuren såklart. Jag har så länge velta se Gorillorna sen dom kom i April förra året, men vi har bara inte tagit oss dit. Äntligen fick jag komma dit! Efter det var det pingvinerna som lockade, dom är så häftiga!
   Vi hade en liten matsäck med oss oxå, lite snål får man väl vara. Mackor o fruktsallad, mums!


Gorillorna hade lunch när vi kom dit.

Se Pingvinen i mitten, så häftig med sitt hår!

Det var alla hjärtans dag i pingvinens pool oxå, dom här två slutade aldrig att pussas!

Dagen till ära fick karln till det även i Lejonens kvarter. Så precis att vi var där då, Osmin vart himla glad! *flickfintter*

Efter Zooet tog vi bussen till stan o fundrerade på vart vi skulle äta. Han hade bokat biobiljetter till 20.40, så vi hade tid på oss, men när vi väl satte oss ner på en Italiensk restaurang för att äta kännde vi oss lite stressade. Såklart var det fina priser när vi var inne i stan, men det som lockade mest på menyn var set menyn, tre rätter för £14, annars kunde en rätt gå på minst £7. Huvudrätten var absolut inte vad jag trott o det var väldigt små portioner, men det får man kanske räkna med när man tar det billigaste, så då verkade vara det gottaste. Efterrätten var underbar!
   Efter det stressade vi iväg för att hinna med bion. Vi var i god tid när vi kom upp från tunnelbanan, men tog sen bussen åt fel håll o såklart kom det ingen buss åt andra hållet, så det var bara o vänta. När vi väl kom fram till bion var det inga problem alls, vi hann så fint så! Vi handla lite gott där inne oxå, popcorn, dricka o nachos med smält ost o salsa. Då blev man mätt! Vi såg på National Treasure -Book of secrets, hur bra film som helst! Den första filmen älskade jag o den här med, vill att dom ska göra flera! *håller tummarna*
image182

Det var vår Valentines Day!

Love, Angela

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hel mysig dag de du!
Jag gav John såna där gelehjärtan i sån hjärtkartong, orgamsboken, gosebjörn som håller i ett hjärta där de stårI love You, ett ljus där de stod nått om kärlekens låga... Han blev jätte glad för dem.

2008-02-22 @ 16:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0