Helgen.

Helgen kändes väldigt lång. Skönt!

Osmin kom som sagt hem på lördag morgonen med ett ont ben så han sov o vilade sig. På kvällen var han bättre så vi tog bussen till en stor Weterspoon för att äta. Vi hade med oss en kupong för två stek middagar o en flaksa vin till det. Nice! Sen åkte vi till Mikey o gick till puben. Där var det nästan tomt. Det var några där som kollade på nån match, men när den var slut, så blev det nästan bara vi kvar. Efter nån öl så gick vi över gatan till Mikey o beställde pizza. Vi var hemma igen runt ett tiden o på hem vägen började Osmins ben börja bråka igen.

Söndagen började lungt i väntan på att Osmins ben skulle bli bättre så vi kunde åka skridskor då. Strax före ett gick vi mot bussen o klev in på Lee Vallys skridskobana efter två. Första klivet in på isen kändes hal. Nygjord is o skapligt nyslipade skridskor, hjälp! Det gick bra ändå. Det var inga problem med att komma igång, varken frammåt eller bakåt. Lite tråkigt var det då man måste åka åt ett o samma håll med alla andra. Mer än hälften åkte runt genom att hålla i sig i rinken, såg så gulligt ut, lite som Följa John! Det gick bra för Osmin med, han fattade nästan att han inte är lika ung som han var för 15 år sen. När det var en kvart kvar så väntade han på mig genom att åka förskitgt baklängens o skulle stanna o föll helt hjälplöst framåt på ena knäet. Ett bra ben blev ett bultande knä. Han fick ett blåmärke o ett svullet kvä, det är bättre nu, men han blev mer eller mindre sängliggadnes.

Osmin, min lilla Bambi på isen.

Våra skridskor.

Efter det tog vi bussen till BG för att ta en fika på Fika. :O) Jag tog en äppelpaj med vaniljglass o Osmin tog en chokladkaka delux med vaniljglass. Min var såklart dunder god, men Osmins var lite väl stark i smaken. Väldigt dyrt för så små potioner.

Fika restaurangen.

Min äppelpaj.

Osmins chokladkaka.

Om jag kommer ihåg rätt så betällde vi kina mat senare på kvällen..

Måndag fick Osmin ta o vila kropp o knopp innan jobbet idag. Jag tog bussen till BG för att veckohandla själv.  Jag hade med mig Osmins kort att handla med. Jag gav kortet till kassörskan för att fixa det medan jag packade för att inte låta folk vänta så länge. Hon sa att jag inte kunde använda kortet efter som det inte var mitt. Grr! Vad ska man göra då? Hon sa att kortets ägare måste vara med o säga att jag kunde använda kortet. Jag sa att han inte kan gå, han är skadad.  Rätt fort kom en annan kille som jobba där o sa att ägaren av kortet måste var med eller att jag går ut o tar ut pengar. Han tog min vagn o jag fick springa ut. Gick ju bra ändå. Sen ringde jag efter en lokal taxi med gratis telefonen inne på Tesco. Fick vänta i en evighet kändes det som, men tillslut kom han. Jag hade aldrig klarat alla dom kassarna själv på bussen o hela vägen hem.

Hemma igen var jag hungrig o trött, så vi gjorde toast o sen nån timme senare sov jag en timme. Var så himla trött.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

Det var rätt galet idag.
Vilka goda efterrätter! Det känns lyxigt att betala mycket, men man blir knappast mätt på de där mini-portionerna.
Men ibland får man unna sig sånt också :)

2008-02-26 @ 19:47:49
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Cecilia

Då är de bättre här i Sverige där man drar kortet sälv och slår koden...
Hur är de med hans ben?

2008-02-26 @ 21:59:06
Postat av: Anonym

BVilka småa portioner det såg ut att vara, men gott.
Behövde de inte nån Svenska som kunde jobba på detta FIK då ??
Mamma.

2008-02-29 @ 11:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0