17-18 December.

De här två dagarna låter nog mer fullspäckad än vad de verkligen var.

17 December: Åssi åkte på klippning vid 9 o skulle hämtas, men dom ringde o sa att dom kunde inte klippa honom utan måste raka av allt hår för det var för tovigt. Jag fick följa med Bengt o linda in den nu pyttelilla hund i en filt. Han såg alldeles för långhåring ut innan, nu såg han ut som en korsning mellan en nakenkatt o en lama. Ful som få. Kan inte tro att det är samma hund, men han beter då sig minst lika knäppt.

  

Efter det skulle jag skjutsa mormor till Ericssons på jullunch med alla andra pensionärer. Det skulle väl ta mindre en en timme, så jag passa på att möta upp Emma o Magda på stan. Vi tog en fika på Jambo, jag tog te o paj. Gott! Jag var aldrig där nåt mer o åt nån macka, hade inte tid, verkade det som. Hämta mormor igen o sen när jag kom hem var det dax att hämta Anna efter jobbet. Hon hade fixat med mat till vår glögg kväll. Vet inte riktigt vad det kallas, men det var en massa god mat, grönt o kyckling. Efter det blev det så klart glögg o pepparkakor med ädelost. Innan Anna ens han åka hem vid 23 kom Kenneth o hämta mig på väg hem från jobbet, då jag skulle sova hos Kattis o honom.
 


18 December: Kattis o jag pysslade lite. Hon gjorde ett kort till mormor som jag gav henne strax innan jag åkte o jag gjorde ett till Emelie för hon fyllde 21 medans jag o Reggie skulle vara där.

        

Sen skulle ju vi julpyssla lite oxå, men det han vi inte med. Kattis skulle på ett litet möte med julklapps utdelning på jobbet o det kan man ju inte missa. En sväng på Dollar efter det o sen var det dax för jultallrik på Cafe Laa med mormor. Hemma igen fick jag packa upp för att sen igen packa tills imorgon. Helg mitt i veckan!

  

Fortsättning kommer, nästa avsnitt: Aupairer på Spa! Haha!

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0