19-20 December

19 December: Jag hoppade på tåget till Sundsvall o sen på bussen upp till Härnösand. Väl i Härnösand fick man åka runt  hela stan innan man kom till busstationen. Där väntade Emelie o Regitze på mig. Åh, så kul o se dom igen! Vi lämna min väska hemma hos Emelie o sen tog vi en sväng på stan. Jädrar vilket litet cemtrum. Hudik är mycket större. Vi kolla in en massa smink, helt noll ställd var vi. Sen leta vi nån stan att äta, det gick inte alls så bra. Det som lockade mest var till salu o inte alls öppet. Så det fick bli där som sålde "Stans bästa Kebab", snarare, "Stans enda Kebab"! Sen fick det bli en massa godis o sen hoppa vi in på biografen o såg på Guld Kompassen. Reggie hade redan sett den, men tyckte att den gick att se igen. Fanns tyvärr inget annat som lockade ändå. Den var rätt bra, men jag visste inte att slutet inte kommer om förän två filmer till. Blä!

  
Emelie o Regitze

20 December: Emelie fyller 21! Grattis igen! Vi fick kliva upp tidigt för att komma med bussen till Sundsvall för att sen åka upp på Södra Berget o gå på Spa där. Vi han en stund på stan oxå innan vår skjuts upp till berget kom. Väl där var allt så harmoniskt o lungt o tyst. Badrock o handduk fick man låna o en tvaglapp. Det första vi gjorde var att tvaga oss. Det var en japansk tvättnings rutin, vi satt på små träpallar o hade trä hinkar att spola vatten i för att sen ösa det över sig själv. Tvål, shampoo o balsam fanns, man kunde ta hur mycket som helst, vilket behövdes för rutinen var att man skulle tvaga sig fem gånger innan man var klar.
   Spaet hade oxå en bubbelpool, en kall o en varm pool o en "utomhus"pool som var inne med fönstrena var öppna. Utomhuspoolen var nog ändå bäst, där fick man låna små flytsaker att flyta runt med. Gud så avslappnande det var. Det fanns även två bastun, en, vad iaf jag kallar vanlig bastu o sen ång bastu. Bastu är jobbigt o varmt. Reggie fick roa mig med sagan om Hur Regitze o Fredrik träffades. Hihi!  
   Det fanns frukt, te o juice att ta så mycket man ville av. Det gjorde jag! Meloner o apelsiner i mängder, skurna o klara så klart! Sen kunde man sitta där o bara titta på utsikten o bara vara lung.

        

Hemma hos Emelie igen var det kalas. Stora tjocka släkten var där. Där bjöds det på smörgåstårta! Underbart saftig o god! Sen bjöds det på ytterligare tårtor, goda som få. Sen blev det lite godis, efter det kom illamåendet, men det var det värt! Morgonen efter var det dax att åka hem.

image63
Jag är så glad att vi hann träffas! *kramar om hårt*

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0