23 December

23 December: Tuvas födelsedag! Grattis på 4års dagen Tuva! (om jag kunde skulle jag ha skrivit det i rosa, lovar!) Jag vaknade dagen till ära hos Magda. Hade knappt sovit nåt, folk ringde o messade genom hela natten. Jag kom hem med Ankans far vid tio.
   Klockan fyra var det kalas. Tårta o strösselbollar (chockladbollar) som alltid. Pappa var där med Lisa o hon hade med sig sina två barnbarn som nog var åtta o tio år. Tilde o Tuva hade jättekul med dom.

Tilde blev helt till sig när hon såg mig. Hon visste inte vart hon skulle ta vägen o satte sig i mitt knä. Stor kram! Sen ville hon ju att alla andra skulle se mig oxå, även om de redan gjort de, hon var såå glad! (värt att nämnas måånga gånger).

Tuva fick ett gemensamt packet av oss alla, en AnnaBell docka, tror jag hon hette iaf. Tilde fick en redan i april då hon fyllde sex, så nu hade de en varsin.


Älsklings dockorna.

Jag hade såklart med mig kameran, tog lite kort o sen fick Tilde låna den, hon tog säkert hundra kort, några kanon bra o endel med ett ben, ett halvt huvud eller en rumpa på. Hihi! Hon var värsta bästa fotografen. O såå glad att moster var hemma från England! Hon frågade så sött om jag skulle stanna hemma den här gången. Jag trodde hon förstod, hon verkar ju förstå så mycket, men att moster inte kunde ta o stanna hemma i lilla byn är nog obegripligt. *gråter en tår* Sen frågade hon även om jag kunde komma dagen efter o fira jul med henne. Hur säger man nej till det? Jag kunde verkligen inte komma till henne nåt mer. *jobbigt att skriva det här om utan att gråta ihjäl sig* Fick ju säga, mer eller mindre saningen, att jag skulle fira hos Kattis. Tur att hon inte förstår allt ändå.


 image69 
Stolt moster Bea o en överlycklig Tilde! *stora kramar*

image70
En först väldigt blyg Tuva som sedan inte ville släppa taget. *kramkalas*

Matchande kläningar hade alla tre flickorna i familjen. Sött!
Ska försöka få dessa två bilder in på HT. Vore ju jättekul!

Efter kalaset åkte jag till mormor o hämtade alla julklappar hos henne, som Tomten lämnat. Hem o packade till morgondagen. Jag skulle sova hos Kattis, så det blev enkelt att fixa allt innan alla andra skulle komma. Jag tog även med alla mina julklappar. Mamma hade aldrig fått plats med alla hennes, mina o mormors i en bil o tre personer. Dels för att bilen inte är allt för stor o dels för att mamma inte kan låta bli att köpa så många julklappar!
   Innan jag åkte till Kattis tog jag en snabbis förbi hos Cilla. Gav henne en liten julklapp, det blir man alltid glad av! Sen bar det av mot julafton!

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0