26 December

26 December: AnnandagsRea! Gick med mamma på stan. Åt lunch på Radjos, inte nån höjdare direkt. Jag köpte bara ett linne på rean, som mamma fick sy om sen. Sen var det inget annat som lockade som jag kunde fått med mig i resväskan. Tråkigt. Jag handlade lite nödvändigt på Dollar iaf, för det måste man.
   Vid fyra var jag på middag hos pappa. Kött o potatis, riktig mat! Så himla gott, med gelé o allt. Jag frågade hur det var med Lisa som vanligt. Han sa att det var inte längre. Dom hade gjort slut kvällen innan. Jättetråkigt! Dem var tydligen så olika, o nu vid jul hade det väl synts väldigt då Lisa vill ha julklappar o pappa ger inga, bara till barnbarnen. Det visste hon, men ändå var hon ledsen över det. De var väl andra saker också, men det fick väl vara nog nu.

   Jag åkte hem igen vid sex för att göra i ordning mig inför kvällen med Cilla o Sandra. Jag stängde av bilen till första tändningen o hade radion på o klev ur bilen o tryckte ner automatlåset. Gick sedan in o frågade om vi hade en extra nyckel till bilen. Jag var helt borta i mina egna tankar om pappa o Lisa. Hade knappt känsel i kroppen o hjärnan snurrade i 180. Det slutade med att bärgningskåren kom förbi o öppnade upp låset precis då Jonte, Cilla o John kom för att hämta mig. Pinsamt eller? Det gick ju att skratta åt det iaf.


Vi började kvällen hemma hos Sandra. Ett glas vin för Cilla o hon var kalasglad. Det blev väldigt många minnen från gamla fester o äventyr. HerreGud så man höll på förut! Cilla o jag gick lite tidigare till Bockarna än Sandra o hennes kompis. John o Jonte var redan där o var glada som vanligt. Cilla hade fått Sex and the City- skolådan (avis är jag, kan jag lova) i julklapp av John så det fick bli Cosmopolitan för oss. Oj, så bra vi hade det! Vi dansade hur mycket som helst. Det var bara gamla godingar, schalger o grejer, då har Cilla o jag det bra på dansgolvet! Kvällen avslutades fort med taxi hem vid ett tiden.

Verkligen en kanon kväll!
     
1                                     2                                 3                               4

image77
Cilla o jag njuter i livet som Carrie.

Bild1: Förfest med Sandra o Cilla.
Bild2: Det vackra paret.
Bild3: Förlovingsringar.
Bild4: Jonte, som vackrast med handväska.


Love, Angela


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det var en super kväll! Hur kul som helst... Vi är hur fina som helst på kortet... I love It!

2008-01-13 @ 14:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0