27-28 December

27 December: En väldigt lång dag. Hade inget att göra. Jag lagade lite mat till mig o Bengt iaf. Min favorit, potatis, lunchkorv o senapsås. Jag hade ju inte hunnit äta så många gånger av mammas mat än, så jag fick ta o laga det själv. Mamma fick äta samma när hon kom hem efter jobbet.

På kvällen gick jag ut o åt med Cilla, John o Jonte. Vi ville först på Kina, men det var stängt. Så det fick bli 49:an. Jag o Cilla tog Medelhavsinspirerade räkor med kummin ris. Till efterrätt tog jag nåt franskt, det var fyra små toblerone liknande trekanter, två vita o två mörka, med fyllning. Dom var väldigt mättande. Jonte tog ostkaka, det skulle jag också gjort, för den såg underbart god ut.
   När jag var hemma igen försökte jag packa, men allt jag gjorde var att lägga ut allt på golvet i en enda röra, så det gick inte alls nå bra.

28 December: Bara få dagar kvar tills hemfärd o jag passade på att träffa mina vänner o handla det sista som skulle med hem. Jag fick låna mormors bil för Bengt skulle också in till stan. Mormor ville även att jag skulle tanka åt henne o lämna in tipset. I stan träffade jag Mia. Hon väntade på Emmas jobb. Mia o jag gick på stan o irra, jag behövde köpa ansiktskrämer o mascara. Frågade Mia om hon visste av nåt super läpp balsam o det gjorde hon. Så jag fick ta o köpa det på Hälsokost. Det var en helt underbart liten sak, billig som satan oxå, mina läppar har inte varit torra sen dess. Sen gick vi o satte oss på Amandas, vi hade precis beställ då Emma smsa o fråga om vi skulle äta. Så hon kom också o vi snacka lite skit. Jag tog en Bella, för den har så fint namn o för att den är absolut godast med kebab, svamp, bea o vitlöksolja. Mmmm!
   Efter det åkte Mia hem o jag skulle på Prix för att handla hem lite korv o grejer. Jag ringde till Niklas o fråga om han ville hänga med o han var inte sen på att vakna. När jag kom upp dit så kom han ex bara en stund efter. Gud såå pinsamt! Vad säger man då, vad säger man ens till sitt ex? Lite tokigt blev det när ingen visste vad man skulle säga. Haha! Niklas o jag gick iaf på ÖB först, där finns det ju alltid billiga gottigheter. Jag fick med mig rostadlök o curry pulver som man bara behövde blanda med cremé fresh. Uppe på Prix köpte jag tonvis med korv o lite korvbröd till det. Sen hade dom inte packat upp o´boyen, så vi stod o höka där i väntan på att dom skulle packa upp.

   När jag var hemma igen satte jag igång HeartBreak Hotell, ur bra film. Jag har sett den förr, så jag hann skratta innan dom hann ens göra nåt.

Inte alls några bilder dom här dagarna. Jag var ett proffs första veckan o sen var kortet nästan fullt, så det blev sällan att jag tog kort.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0