29-30 December.

image96

29 December:
Jag o Kattis gick en sväng på stan, hon hade inte varit på rean än då hon ju jobbar jämt. Jag hittade absolut ingenting idag heller. Sen åkte vi upp till Lidl för att handla till middagen ikväll. Det skulle bli pasta med pesto o kycklingbitar o bacon blandat med det. Sallad så klart, med ruccola o sen vitlöksbröd till. Till efterrätt blev det massor av mammas godis som hon fått på julafton o glass med hemmagjord choklad sås.
   Vi var rätt många. Jag hade bjudit pappa också, men han ville inte komma för det var väl lite jobbigt det här med Lisa. Annars så var vi Erik, Anna, Magnus, Bengt, mamma, mormor, jag, Kattis o Kenneth. När maten väl kom på bordet var alla knäpp tysta, alla måste ha varit dunder hungriga.


När alla hade åkt hem gjorde jag ytterligare ett försök med packningen. Gick inge vidare, vart börjar man? Jag hämtade upp tre väskor till som mamma o Bengt skulle ha med o med mamma till lite hjälp gick det lite smidigare. Jag gav ändå upp innan jag var klar.
   
Sällskapet och maten.

30 December: Dagen för avfärd. Mamma o jag fortsatte med packningen. Min var full med kilon o mammas hade kilon kvar, men plats fanns det inte. Gud så jobbigt o packa. Kläder går ju alltid bra, men när alla julklappar o allt annat ska med blir det mycket svårare att placera rätt. Packat o klart blev det iaf. Jag åkte en sväng till mormor o lämnade kortet som syrran gjort o sa hej då. Efter det åkte jag på Ica o köpte korv med bröd till lunch.
   Tåget gick vid halv två o pappa var o väntade som lovat på stationen när Gärda skjutsade oss dit. Pappa o Lisa hade pratat lite o bestämt att det iaf ska vara vänner. Dom bor i samma trappuppgång, så det hade nog varit jobbigt annars. Tåget blev proppfullt med alla som skulle hem efter julen. Väskor överallt! Vi skulle byta tåg i Gävle o det var ett helt projekt i sig självt. Olämpliga tåg för resenärer med väskor. Det är dom nya silver tågen som ska ha trappor upp, trappor ner o det är ingen logik överhuvudtaget med stolnumren. Jäkla skit tåg! Allt gick bra annars, med tåget o flyg, inga förseningar, men ändå lite väntan.

   På Heatrow kom vi ut så himla fort att Osmin bara var halvvägs med tåget. Vi satt o väntade på honom iaf o när han kom smög han upp bakom mig o han hade med sig fem röda rosor till mig. Oj, så han smörar. *flickfnitter*

   Hemma hade han fem rosa rosor till mig också. Jag tror jag ska åka bort fler gånger. Hemma igen var det väskor överallt o Osmin hade hämtat hem kina mat redan, så det var bara o värma. Klockan var nog närmare tolv nu. Jag tror inte vi kom i säng förän vid ett eller närmare två.


 image89  
Pappa säger hej då!



Fina bilder från Heatrow o tåget hem till oss och mina rosor högst upp på sidan.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0