Doktorn idag.

Jag glömde helt bort att säga att jag skulle till doktorn idag. Fast det gör väl inget, det är ju ändå idag som jag var där, så jag kan skriva om det.
   Det har regnat hela dagen o såklart blåsigt som attan.

Jag fick kliva upp tidigt, klockan kvart över sju. Osmin fick sova, han som jobbar som en galning, så jag åkte själv. Jag är en duktig flicka. ;O) Mottagningen öppnade inte förän klockan nio, men eftersom man aldrig vet när bussen kommer o hur seg trafiken är så var jag ute i god tid o fick vänta i tjugo minuter. Jag hade bokat tid hos doktorn, för jag skrev in mig i slutet av november o så sa dom att jag skulle komma tillbaka o gå på en vanlig rutinkoll. När jag kom in till honom fatta han inte varför jag var där o jag sa att jag var där på rutin. Han skickade mig till sköterskan, dit jag skulle ha bokat tid tydligen.
   Där fick jag vänta en timme. När jag kom in gick allt så snabbt. Hon fråga massa frågor im min hälsa. Sen mätte hon mig, 169cm, jag har varken växt eller krympt. Vågen visade allt för mycket, som vanligt. Blodtrycket var normalt, skönt.

Efter det tog jag bussen hem. Mitt paraply bröts åt alla håll o själva tyget är löst. Sabla vind! Jag köpte mjölk o fyra frallor till frukost, gott. Osmin var vaken oxå då, men låg nerkuren i sängen med mössa o allt.

Klockan är bara nio, så nån film kanske börjar snart, annars blir det nåt avsnitt av Sex and the City, serie ett. Det kanske blir popcorn till det, för jag vill inte ta mer av min älskade choklad.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0