En kort gårdagens o dagen.

Igår var en tråkig dag. Jag gjorde ingenting. Jag pratade dock massvis med Cilla o Mia. Jag sa inget om att dom skulle skaffa en egen blogg, men dom kände väl grupptycket ändå. Hihi!
   Gårdagens middag blev wok, med kyckling o en påse färdig hackade grönsöker o till det blev det ris. Jag tyckte inte det var nåt vidare. Det var kanske såsen jag blanda ner i woken. Vi äter för jämnan med kina pinnar när det är wok, men förra gången, som såå många gånger för gav jag upp för det är inte mänskligt att få upp ris med pinnar. Igår var det jag som åt som jag vore född i kina med dessa pinnar. Inget gnäll eller några problem från mitt håll. Osmin som därmot har ätit med pinnar sen han var fyra (hans pappa är halv kines), tog fram en gaffel. Jag trodde han skämtade då han sa att det gick bra för mig nu. Helt baklänges blev det, men jag var glad iaf! Till efterrätt skärde jag upp lite frukt, melon, päron o äpple.
   Efter maten spelade vi Monopol på datorn, fick med mig det när jag var hemma senast. Det var Osmin som ville ha det när han jobbar natt, men det är bara på svenska, så det gick inge bra. Man behöver inte tänka så mycket när man spelar på datorn, klicka på "kasta tärningarna" o på "klar".  Datorn tar ju automatiskt alla ens pengar vilket som. Så nu när Osmin har en liten aning om vad det betyder, så kan han nog ta med det på jobbet o spela lite.
   Dagen slutade med korv med bröd. Osmin kan inte sova om han inte får sin dagliga dos.

Dagen är inget mer intressant än andra dagar. Jag inte gjort mer än att svara på alla mina mail o kollat på massor av bloggar. Osmin har ringt några gånger, så man fått lite kontakt med yttre världen. ;o) Jag bör väl damma lite, men det är ju så pass kul så jag ringde mormor ist. Vi pratade i ungefär 45 minuter om allt o inget. Det är kul o ringa henne. Även om ingen av oss egenltigen gör nåt om dagarna så finns det alltid nåt att prata om. Väder om inte annat. :O)

image99
Älskade mormor på julafton.

Dagens middag blir rätt lik gårdagens. Vi köpte två påsar med wok grönsaker, så det är dax att använda dom. Lite annorlunda blir det med kött bitar, en godare sås o nudlar. Bara för att det gick så bra med mina pinnar igår går det väl inte alls idag, brukar vara så.

Jag ska ta tag i att skriva om nyår nu. Känns motingt.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

japp, det är bara att ta tag i skrivandet om nyå...
Jag vill veta vad du gjorde!

Pussis

2008-01-14 @ 17:33:57
Postat av: linda

Mormödrar är fina =)

2008-01-14 @ 17:40:32
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0