Gårdagen.

Osmin skulle ringa mig när han var på väg hem så jag kunde vakna o göra min iordning tills han kom hem. Helt plötsligt så sitter han på sängkanten o jag är yrvaken o vet varken upp eller ner. Jag brukar iaf hör när han öppnar sovrumsdörren, men han måste ha smygit som bara den. Han sa att han hade ringt sju gånger på mobilen o massa gånger hem. Tusen tankar i huvudet på mig! Sen skratta han bara o sa att han skämta. Karl jäkel! :O) Han visste inte om han orkade åka o handla eller inte för han var så klart trött o benet gjorde lite ont som det brukar göra. Vi kom iväg o handlade iaf o allt gick bra.
   På Asda började vi med frukost i deras restaurang. Jag tog vanlig frukost, men bytte ut hälften, så jag fick bara sånt som jag tycker om på englska frukosten av det dom hade. Sen hade vi hoppats att hitta massor av ideer till nåt nytt att äta, men icke, bara dyrare kändes det som. Rätt mycket grönt o frukt blev det ändå. Nån mat fick vi inte med oss, som vanligt. Lite fler smaker på stir-fry såser fanns så det var iaf bra.

Vi var hemma till lunch igen o då fick det bli korv med bröd. Rostad lök har vi hemma, men min älskade Johnnys senap glömde vi hos Liz o ketchupen var slut o jag hade inte köpt ny. Nån mjölk köpte jag heller inte. En liten efterrätt blev det oxå, för en gångsskull, i form av fruktsallad. Osmin var en duktig pojke o lärde sig att säga: Äpple, Melon, Mango, Kivi, Banan, Ananas, Päron, Apelsin o Vindruva. Jag fick mig ett väldigt gott skratt när han sa "epelepsi" till apelsin o "andra" till ananas.

Sen var det meningen att Osmin skulle spela sitt älskade tvspel o jag sitta här, men efter en timme kände jag att jag behövde vila o gick till Osmin o fråga om inte han oxå skulle sova. Han som inte sovit än efter ha jobbat natt. Jo, sa han o att han var så trött att han somnat med spelet o slagit bakhuvudet på kanten bakom soffan. Sen sov vi i ca fyra timmar. Jag undrar om ni kan gissa vad det blev för mat den kvällen. Take Away, kinamat! Sista gången den här månaden, sa Osmin. Jag har hört den sagan förut. Mig gör det inget, för det är väl bra för plånboken att äta hemlagat oxå ibland.

Jag fick brev av mamma med Oyster korten igår oxå. En lite slant som blev över från resan råkade visst oxå åka med.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0