Jag har haft skriftig dagbok istället. (13-16 Dec)

Jag vet att min blogg heter Mitt Liv i London, men nog måste man väl få skriva om sitt liv hemma i Hälsingland oxå. Jag har inte haft så mycket tid att vara på internet mer än att jag hunnit kolla min mail ett par gånger över julen.

13 December: Osmin kom hem efter ha jobbat natt o sov. Liz kom förbi med julklappar till mamma o tröjor som hon inte ville ha. Jag tittade snabbt på dom o tänkte att dom kan mamma få. Senare när Osmin vakna gjorde vi äntligen knäck, som tydligen blev för lös. Fast det märkte man inte hos oss, för det är ju så kallt som i ett kylskåp här. Drog på oss lite kläder o gick ut med en påse knäck o ett julkort till hyresvärden. Sen fortsatte vi till marknan, där jag köpte en julstrumpa med tugg ben till Åssi o en nagelfil till mig. Åssi älskade alla tuggben o åt upp dom i ett nafs. Ibland skulle man kunna tro att han är en riktig hund. Haha!
   Vi gick hem o fixa till oss lite finare o åkte till BG för att äta lite mat. Vi tänkte äntligen att vi skulle gå på den kines restaurangen där det alltid är lång kö utanför! Det var fullt, men vi behövde inte vänta på bord. Vi fick menyn o gick därifrån. Dom hade tex ko tunga o ko mage till förrätt. Resten av menyn såg lika dan ut. Kändes inte som att vi var så sugen på det då. Nudle King fick det bli o sen en drink på Red Church.
   Hemma igen hade Tomten vart förbi med paket från hyresvärden, kakor o varsin halsduk! Osmin o jag bytte oxå julklappar, han fick ju parfymen o dusch cremen av mig plus after shave balsam av mig. Jag fick Sex and the city 1, så nu har jag alla, plus Leona Lewis cd av honom. Han hade redan lagt in alla låtar i min MP3 som jag skulle ha med mig. *puss puss på Osmin*

14 December: Dagen för avresa. Tågen gick inte på Central Line, så vi tog bussen dit vi annars skulle ha bytt linje. Brunch på Heatrow, Weterspoon, så klart. Flyget var en timme sen, men då var Osmin långt bort. Tåget hade jag ju bokat så jag skulle hinna med även om flyget var sent, o jag fick tom vänta lite ändå. Syrran var snabb o ringde just efter mamma fick mitt sms. Jag höll nästan på att missa väskan då. Haha! På tåget hade jag mest tråkigt, man är såå nära men såå långt bort. Smsade en massa o folk ringde, tur var väl det! Hemma i Forsa igen.

15 December: Upp o hoppa på en gång. På stan med mamma, men först till syrran på jobbet. Stackarn grät när hon såg mig. *kramar om* Kul o få se lilla magen oxå! Mamma o jag åt lunch på Hot Chilli. Var lite missnöjd, priset var höjt o det smakade inte alls lika gott. Smet även i på Emmas jobb o hejade på henne! Kul o få se lite vänner igen!  Jag gjorde inte så mycket på kvällen. Dödligt trött, skulle ha gått på Bockarna o kollat på Hjärter Dam, men det blev bara att jag satt hos Niklas en stund innan han gick dit. Han ringde då dom spela "i England" låten, vad den nu heter. Det tyckte jag var väldans sött!

16 December: En lat dag med lite gjort. Mamma o jag klädde granen, vågade inte hänga upp smällkaramellerna, tänkte att Åssi skulle bli retad av dom o riva granen. Den såg bra ut ändå. Sen åkte vi till stan o handla mat, hemma igen gjorde vi knäck o en choklad kola som jag hittade recept på på tåget. Efter det slog jag in lite julklappar, men det var jobbigt, så jag lämnade hälfen till en annan dag.

  

Fortsättning kommer.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: linda

Hej du! Nu har jag läst en del i din blogg och jag såg någonstans att du var aupair.. jag har precis avslutat en tid som au pair i Schweiz och vill nu åka till London (eller funderar iaf på det^^). Så nu undrar jag vilken organisation du åkte med? =)
Ha en bra helg!

2008-01-04 @ 19:58:11
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: linda

Okej, ja jag har hört mycket negativt om MIKSO tyvärr.. du har ingen blogg från den tiden som man kan läsa? Om du tycker det är okej alltså =)
Ha en bra dag!

2008-01-05 @ 07:36:13
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0