Mat förvirrad.

Imorse bestämde jag mig för att jag skulle laga mos o korv till middag, tänkte tom att jag kunde koka ihop lite senapsås bara för att det är så förbaskat gott. Till det skulle vi sparris, innan dom blir allt för gamla.

Nån timme senare hade jag helt förträngt mitt förslag o tog fram kycklig på tining. Jag tänkte koka ihop en curry o naan bröd till det. 

Nu när Osmin ringde frågade han om vi skulle äta kinamat, han skulle ta med sig när han går förbi Kam Hon senare. Jag tyckte det var lite onödigt, men det är det han är sugen på, så då får man väl lida o äta. Haha! Jag sa att jag vill ha S22 med en liten ris. S22 är kyckling med cashewnuts i Pekingsås, gudomligt god!

Det är inte alla dagar man går från svensk husmanskost till indisk curry till kinesisk take away.
Smaklig måltid!

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: lovisa

jaa! efter studenten (om 4½ år XD) vill jag flytta tillbaka till schweiz!

2008-01-31 @ 20:03:44
URL: http://bylovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0