Senaste dagarna.

Osmin kom hem på söndag morgon efter nattjobb. Vi väntade då på att tiden skulle gå o Osmin upptäckte att vi inte hade nån ström. Han fick ta o ringa Sturat så han fick kolla vad det var. Affären hade heller ingen ström, heller inte andra hus längs gatan. Vid tio åkte vi till BG för att träffa Mike. Vi gick o åt frukost, jag tog en engelsk frukost, alltid lika gott. Sen gick vi o irra runt i Brick Lane. Efter några timmar gick vi tillbaka till BG o åt på Nuddle King o sen gick Mike hem o vi gick på Tesco för att vecko handla. Jag vet att vecko handla inte är så smart på en söndag, då allt är slut, men vi behövde inte mycket, för vi handlade jättemycket förra veckan.

På måndagen ville Osmin gå till marknan för att låsa upp sin nya telefon. Den var till för Vodafone o han har O2, så det var lätt fixat. Efter det hoppade vi på bussen på väg till Liz o George, men vi hade tid så jag fick med mig Osmin in på Lidl. De skulle ha orientalisk vecka, men de hade bara några burkar med kryddor o nån sås. Jag hittade iaf min efterlängtade Sambal Oelek, en jätteburk för några kronor. Vet inte ritkigt hur jag ska kunna använda upp allt. Hemma hos Liz fick vi curry med ris o papadums, mmm! Efterrätt blev vanligglass o våfflor, såna man värmer på, inte gör själv. Jag tror inte det finns våffeljärn här.

På tisdagen var marknaden öppen så vi tänkte ta en sväng förbi där o sen gå till parken eftersom det var så fint väder. När vi kom till slutet av marknan var det gråa moln så vi gick hem ist. Några timmar senare gick vi ut igen för att gå på Weterspoon för det var GrillNight. Det betyder att man får välja en köttbit med tillbehör o dricka för ett visst pris. Det blev en stek, stips, sallad o den goda salladsdressingen. Tyvärr har dom slutat med bea sås, tragiskt. Det var väl bara jag som åt den.

Onsdag o det var dax för Osmin att gå på jobbet igen. Jag fick ta o städa, byta sängklader o tvätta två maskiner tvätt. Så mycket skoj, men det blev ju fint iaf.
   Idag har det regnat o blåsigt så jag trodde fönstrena skulle blåsa in. Jag ska försöka våga mig ut o köpa lite mjölk snart, men jag kan tänka mig att det kommer börja regna igen så fort jag tittar ut. Innan jag går ut ska jag nog hitta nåt att äta o komma på vad det ska lagas för middag.

Love, Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0