Vår helg.

Helgen började nästan radan på torsdagen innan Osmin gick för att jobba sin sista natt. Vi satt o åt middag o när vi skulle äta efterrätt så ville jag sitta brevid min Osmin o inte på min vanliga plats mittimot. Jag pussade nästan ihjäl honom, han är ju så söt! Vet inte vad som flög i mig. Sen var det dax för han att gå på jobbet o jag diskade, dammade, tvättade o damsög. Ett bad efter det o i säng.

Fredag morgon skulle vi ha åkt o handlat, men Osmin var trött så han la sig o sov ist när han kom hem. Vi åkte o handlade vi tre tiden ist på en annan större Tesco. Där fanns det så himla mycket att jag inte visste vad jag skulle handla egentligen. Bussen hem tog en evighet, mitt i ruschen, med alla som slutat jobb o skola var på bussar o i trafiken. Nästa gång blir det shopping på morgonen igen! Väl hemma kan ni väl bara gissa vad vi gjorde, tog fram kines menyn, den andra den här gången. Min favorit finns på den kina som ligger närmast oss, men som inte har hemkörning. Hur lat får man bli? Iaf, så beställde vi gott därifrån, tillomed efterrätt, friterad banan med sirap, glass hade vi hemma. Oj, så mätt man blev, men guud så gott det var.

Lördagen var vi lite seg, som vanligt. Tillomed Osmin var uppe före mig. Vi tog bussen till BG o köpte frukt o grönt först ute på marknaden där, efter som det är mycket billigare o sen in på Tesco för att köpa det dom inte hade. Bara frukt, det så himla bra ut i vår vagn. Hem med det o sen iväg till nästa buss o vi åkte till bion som började preis när vi satte oss ner. Dan in real life, hette den. Kanon bra, med kärlek o trubbel o mer kärlek. Åh, så man grät på slutet! Efter det blev det fler bussar tillbaka till BG för att äta på Nudle King, gott med största potionerna i stan o superbilligpening. Jag tog friterad kycklig in sötsursås o ris. Mmm, men jag orkade verkligen inte allt. Efter det tänkte Osmin att vi kunde ta en drink nånstan, men vart. Det finns ju bara miljoer ställen. Vi gick iaf till Brik Lane, där hittade jag ett svenskt cafe, nyöppnat. Fika hette det, åh jag tjöt av lycka! Dom ville bara ha middagsgäster, så vi kunde inte ens äta en efterrätt, men en annan gång ska det nog gå. Jag såg oxå att dom hade NorrlandsGuld där. Åhh.. Man kände sig som hemma där ett tag.
   Jag ville kolla upp Fika på google o fan londonsvenskar.se där dom sökte folk, men det var ett tag sen dom hade lagt ut den anonsen. Jag kollade runt lite till iaf på den sidan o fann att ett hotell ville ha folk så jag var snabb o slängde iväg ett CV. Dagen efter fick jag svar tillbaka om att komma på intervju dagen efter. Jesus, vad fort det gick, tänkt om det varit så redan från början. Dom har inte ringt tillbaka så jag tar det som ett nej o får fortsätta leta, men nu har jag iaf hittat ytterligare en sida att se om det finns jobb på. :O)

Söndagen skulle vi egentligen åkt till Sonia, men hon var så trött efter veckan, så hon ställde in. Tråkigt. Vi åkte iaf till Liz o George ist o hon bjöd på curry, gottgott!

Måndag morgon var Osmin på jobbet igen o jag var med Liz.
Tisdagen var min intervju o eftersom dom aldrig ringde, inte för att jag vet när dom ska/skulle ringa så måsta jag tröst äta lite så vi beställde hem pizza att svulla på. Tror inte det hjälpte nå vidare. Tittade även på en massa avsnitt på Sex and the city, dom får mig alltid att må bra, men inte den här gången. Jäkla skitjobb!

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

vad gulligt.. ni gjorde det jag tipsade om.. Kram

2008-01-23 @ 21:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0