Äppelpaj.

Idag är min huvudvärk lite lugnare. Förkylningen är nog helt borta nu.
   Kommer ihåg en gång när jag var ung ;O) o jag hade en förkylningen. En ynka lite förkylning gjorde så ont i kroppen, jag kunde inte sova, vara vaken, ligga ner eller stå upp. Jag hade enorma problem med nacken o ryggen då, så en liten förkylningen gjorde mitt liv nästan outbärligt. Nu är allt bra igen. *tar i trä*

Igår skulle vi äntligen grilla, ända tills vi inte hittade nykeln till grinden ut till balkongen. Har absolut inte den blenskaste om var jag kan ha städat bort den nånstans. Så himla typiskt! Det var bara att plocka fram stekpannan ist.
   Jag gjorde en äppelpaj iaf! Min första någonsin! Jag har för mig att mamma brukar göra sin havreblandning i kastrul, men jag gjorde som receptet sa o det blev kladdigt o jobbigt i en skål, blandat med händerna. Det blev minst lika ätligt iaf!

Idag är det grått, molningt o regnigt. Väntar bara på åskan, håller tummarna att den inte kommer förän Osmin är hemma igen. Annars är det varm som vanligt. I vårt sovrum igår kväll var det riktig bastu, olidligt att försöka sova i. Fläkten stod på hela natten.

Love, Angela.


Jag brukar smälta smöret i kastrull o sen röra i mjölet o sockret o havregrynen, då slipper man kladda me händerna, men det blev nog lika gott. /Mamma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag brukar smälta smöret i kastrull o sen röra i mjölet o sockret o havregrynen, då slipper man kladda me händerna, men det blev nog lika gott...

Mamma

2008-07-03 @ 08:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0