Det närmar sig.

Dagarna går, vare sig man vill eller inte. Tänkte att jag skulle ta tag i bloggen för en gångs skull. Kanske mest för att jag borde tvätta o städa.

De senaste dagarna har det varit varmt o soligt, men inte helt utan moln o misstanke till regn. Torsdagen var riktigt bränhet o jag mötte upp Liz för att kolla lite i affärerna. Jag köpte lite bäbis grejer o två par skor till mig. Skor är det värsta som finns o alltid lika obekväma, men jag får lida o försöka gå ut dom lite..
   Idag träffade jag Liz igen o hon kom hit till mig denna gång. Vi fikade hemma först o hon prata i två timmar om en massa som jag hört tusen gånger förr. *gäsp* Sen gick vi äntligen på marknaden o jag köpte mitt favoritvin på Weterspoon för att ta med hem till Sverige. Sen köpte jag lite frukt o sen var det dax för Liz att åka hem o ta hand om karln som skulle upp o jobba natt. Hon hade med sig en chokladtårta oxå, eftersom Osmin fyller år nästa vecka. Den ska vi mola i oss ikväll. Mums!

Idag är det ynka fyra dagar kvar tills vi kommer hem. Det betyder ju att det är dax att tvätta o dra fram resväskorna ganska snart. Sen cleaningsfreak som man är så måste varenda yta vara super clean innan jag åker. Jag har en tendens att städa överallt när jag ska bort. Lådor o skåp, golv o tak. Listor görs av vad som ska hinnas med o planering av vistelsen borta. OJoj, hur ska jag hinna med när jag sitter här o väntar på ingenting?

Jag funderar på om jag ska packa ner lite gammla linnen som jag inte vill ha o ge till mamma. Jag använder dom aldrig, men fråga är ju om dom får plats i väskan. Vi får se helt enkelt. Det ska inte behöva bli så tungt denna gång, ska väl inte behöva så tunga kläder nu när det är riktigt sommar hemma. Bikinin är jag fortfarande rädd för. Usch o fy!

Mormor har kommit hem från sjukhuset iaf. Var väl meningen att jag skulle ringa henne idag, kanske hinner än. Måste höra hur det går med allt.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0