Planer för semestern.



Vi är redan rätt uppbokade de flesta dagar av vår semster. Av erfaranhet hinner vi aldrig se de flesta mer än två gånger.

Onsdag: Vi tar bussen till flygplatsen på morgonen o vi landar i Sverige kring tre på eftermiddagen. Mamma o Bengt kommer att hämta upp oss.
Torsdag: Osmin o jag ska till Sandra på salongen o klippa oss o bli fina. Väl hemma igen blir det till att dona till Osmins kalas som blir klockan fyra för lilla famlijen.
Fredag: Studenten! Tänk att det var tre år sen en annan tog studenten! Vi ska in till stan o titta på Studenttåget o sen till Elin, Sandras lillasysters Studentfirade. Mestadels för att Osmin ska få se hur det roliga går till i lilla Sverige. Måste göra efterrätt till lördagen.
Lördag: Vi ska ha 30års fest för lilla Osmin med vänner. Vi var 14 till början, men nu vet jag inte alls vem som kommer. Vi ska äta gott o ha det bra vilket som!
Söndag: Lite sovning efter dagen före, säkert måste det städas lite oxå. Sen skulle det vara skönt att få åka ut till stugan, njuta i solen o kanske doppa fötterna.
Måndag: Pappa ville träffa oss, vet inte riktigt vad han har planerat. Det lät som han ville göra det till en hel dag, för han skulle iaf ta ledigt från jobbet.
Tisdag: Anna, som inte kommer vara hemma på Osmins födelsedag ville träffa oss o kanske grilla eller så.
Onsdag: Bästa dagen att sitta på Bockarna med en Pubmacka o goa vänner kanske?
Torsdag: Mormor fyller år några dagar efter vår resa tillbaka till London, så vi kanske ska ha ett litet kalas för henne. Jag har föreslagit smörgåstårta, för det får jag ju aldrig!
Fredag: Midsommarafton! Pappa ska skjutsa oss till flygplatsen, men inte utan ett stopp på Fränö midsommarfirande. Kul att visa Osmin hur vi firar på riktigt, för Svenska Kyrkans midsommarfirande i London förra året var verkligen ingenting att hänga i midsommar stången!

Det är allt som är bokat o uppskrivet. Emellan alla äventyr ska vi hinna med en av Osmins presenter oxå, som han ska få av våra vänner. En dag eller två på stranden o goda frukostar på Jambo o mumsiga pizzor ska vi oxå försöka hinna med. Massor av glass o godis måste jag oxå äta mig less på, för vi kommer inte komma hem på väldigt läge efter denna resa.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Snart är ni hemma!! :)

Det har blivit krångel på snöret. (hihi, vet inte var jag fick det uttrycket från!) Både Rulle och jag ska försöka allt vi kan för att kunna komma på lördag, men det är inte säkert att det går.. :-/ Men som sagt, det är prio nr.1, så vi ska verkligen försöka!!

Härligt schema ni har, låter fullspäckat!!:) Jag hoppas man får träffa er över en av de där glassarna eller över en macka på Jambo eller så! :)



Ses snart!

Kramar

2008-06-09 @ 11:57:13
URL: http://www.cczt.blogg.com
Postat av: Guggu

hej!

jag får blogga igen-känns skönt :)

ditt schema ser tämligen späckat ut-man kan behöva ltie extra semester efter en sån vecka?

hhihi

vad gör du nu? scrappar eller städar?

xoxo

Guggu

2008-06-11 @ 08:17:35
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Cecilia

migg ska du träffa hela tiden, för jag fick inte träffa dig förra gången du var hemma!

2008-06-11 @ 14:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0